logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۶۱۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بورس منطقه‌ زنجان:

بازار سرمایه به سمت مثبت حرکت می‌کند/ سهامداران هیجانی عمل نکنند

بازار-سرمایه-به-سمت-مثبت-حرکت-می‌کند-سهامداران-هیجانی-عمل-نکنند

مدیر بورس منطقه‌ زنجان با اشاره به اینکه در دو روز گذشته وضعیت بازار سرمایه به سمت مثبت حرکت کرده است گفت: موضوعی در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد سهامداران هیجانی عمل می‌کنند که نباید این اتفاق بیفتد.

مهرداد محبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; در مورد وضعیت و علت نوسانات بازار بورس اظهار کرد: نوسان ذات بازار سرمایه است چرا که وضعیت بازار سرمایه از روز گذشته به وضعیت عادی خود برگشته و سهم‌های به سمت مثبت حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان ذات بازار را تغییر داد و انتظار داشت همیشه وضعیت رو به مثبت حرکت کند و یا همیشه رو به منفی خواهد بود گفت: ارزش سهام شرکت‌ها و قیمت‌شان و همچنین تغییر‌ات محیط اقتصادی و سیاسی فرآیندی است که در روند بازار تاثیر می‌گذارد.

مدیر بورس منطقه‌ زنجان با اشاره به تاثیرگذاری عوامل سیاسی و اقتصادی بر روند بازار سرمایه عنوان کرد: شرایط اقتصادی و سیاسی که اخیرا اتفاق افتاده بر روند بازار تاثیرگذاشته است.

وی در خصوص هیجانی عملکردن سرمایه‌گذاران جدید در بازار بورس بیان کرد: اخیر افراد زیادی به بازار بورس وارد شدند و هر روز در حدود 100 هزار کد در بازار سرمایه ایجاد می‌شود.

محبی با تاکید براینکه خیلی از این افراد که به تازگی وارد بازار سرمایه‌ شدند از بازار آشنایی ندارند عنوان کرد: رفتار‌های هیجانی مردم در بازار از صف‌های خرید و فروش سهم‌ها کاملا مشخص است.

وی با تاکید براینکه رفتارهای هیجانی افراد جدید در بازار سرمایه بر نوسانات بازار تاثیر گذار است خاطر نشان کرد: در سه روز گذشته تغییراتی اتفاق نیفتاده و رفتارهای هیجانی در بازار بیشتر بود.

مدیر بورس منطقه‌ زنجان تاکید کرد: ورود مستقیم افراد جدید به بازار سرمایه توصیه نمی‌شود و این افراد حتما از صندوق‌های سرمایه‌گذاری که طریق کارگزاری‌ها که در اختیار مردم قرار می‌گیرد استفاده کنند.

وی گفت: صندوق‌هایی که سهمی هستند و در ماه 300 تا 400 درصد بازده دارند قابل مقایسه با 15 و 16 درصد بانکی نیست و ما بیشتر توصیه می‌کنیم مردم از این صندوق‌ها استفاده کنند.

محبی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه منفی بودن بازار را هم می‌توان بر اصلاحیه بازار نسبت داد گفت: علت منفی بودن بازار در برخی مواقع هم به دلیل اصلاحیه می‌تواند اتفاق بیفتد و در دو روز گذشته بیشتر سهم‌های بازار به سمت مثبت حرکت کرده است.//ع  

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر