logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۶۰۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای شهر زنجان:

دلیل عدم ساماندهی دست‌فروشان سرریز بیکاری سایر حوزه‌ها به این شغل است

دلیل-عدم-ساماندهی-دست‌فروشان-سرریز-بیکاری-سایر-حوزه‌ها-به-این-شغل-است

رئیس شورای شهر زنجان دلیل اصلی عدم ساماندهی دست‌فروشان را سرریز بیکاری در سایر حوزه‌ها به دست‌فروشی و ورود افراد جدید و عدم تبعیت از مجموعه مدیریت شهری در ساماندهی دست‌فروشان اعلام کرد.

عباس راشاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تأسیس چند بازارچه در مناطق مختلف شهری، اظهار کرد: بازار میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی شهید رجایی، بازار شهرک الهیه، بازار کوی رضوان و... از بازارهایی است که برای ساماندهی دست‌فروشان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق محل‌هایی را به‌عنوان بازار مشخص کرده‌ایم، ابراز کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم، در برخی از فصول تعداد کارکنان برخی از مشاغل مانند میوه‌فروشی سیار در زنجان افزایش می‌یابد.

رئیس شورای شهر با اشاره به اصول و روش‌های صحیح برخورد و همراهی با دست‌فروشان و میوه‌فروشان سیار، تصریح کرد: ما سعی می کنیم بر این افراد نظارت داشته و آن‌ها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بازتولید برخی از مشاغل مانند میوه‌فروشی سیار در زنجان، عنوان کرد: برخی از افراد که به دنبال کار هستند و به دلیل رکود در برخی از زمینه‌ها امکان فعالیت در آن حوزه‌ها را ندارند، سرریز بیکاری این حوزه‌ها به مشاغلی مانند میوه‌فروشی سیار و دست‌فروشی منجر می‌شود.

راشاد با بیان اینکه بخش عمده مشکل عدم ساماندهی میوه‌فروشان و دست‌فروشان سرریز بیکاری در این مشاغل است، افزود: به دلیل اینکه در برخی از فصول برای مشاغلی مانند بنایی، کارگران روزمزد و... کار وجود ندارد این افراد به‌صورت موردی و فصلی به میوه‌فروشی روی می آورند.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته بخشی از میوه‌فروشان سیار به اضطرار وارد این کارشده‌اند، ابراز کرد: ورود ما به حوزه دست‌فروشان و میوه‌فروشان به علت شرایط ویژه این زمان کشور است.

رئیس شورای شهر با اشاره به پیشران‌های اقتصادی، تصریح کرد: اگر دولت به پیشران اقتصادی کشور به‌صورت جدی ورود کند ماهم مشکل این حوزه را در شهرداری حل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مسئله مسکن حل شود یقیناً بخش عمده از مشکل دست‌فروشان و میوه‌فروشان سیار حل می‌شود، عنوان کرد: طبعاً اگر مشکلات حوزه مسکن حل شود کارگران فصلی و مشاغل مرتبط با مسکن از مشاغلی مانند دست‌فروشی و میوه‌فروشی سیار می‌روند.

راشاد با بیان اینکه همان‌طوری که درگذشته قول داده‌ایم ما بازارهایی را در کوی‌های مختلف می‌سازیم، افزود: بخشی از بازارها افتتاح‌شده و برخی از این بازارها مانند بازار خیابان شهید نواب صفوی به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازی نیست که حتماً این بازارها در شهرک‌ها و کوی‌های مختلف ساخته شود، ابراز کرد: نیاز است محلی به‌عنوان بازار در شهرک‌ها و کوی‌ها با امکانت اولیه  مشخص شود تا دست‌فروشان و میوه‌فروشان در این محل‌ها ساماندهی شوند.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه به فرمانداری اعلام‌شده است اگر زمین به ما تحویل بشود ما ادامه کار های ساماندهی دست‌فروشان را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: ما نیازمند تحویل زمین بازارهای مناطق و کوی‌ها هستیم.

وی با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی استان و کشور، خاطرنشان کرد: ساماندهی دست‌فروشان اکنون به دلیل شرایط ویژه سخت است چراکه ما هرروز با افراد جدید و افرادی که از ما تبعیت نمی‌کنند مواجه هستیم.

راشاد با بیان اینکه به‌صورت نسبی کار های ساماندهی دست‌فروشان انجام‌شده است، افزود: این مشکل ایجادشده فقط مشکل ما نیست و این یک مشکل فرا بخشی است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر