logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۶۰۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خبر داد

استقرار 200 شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری استان زنجان

استقرار-200-شرکت-فناور-و-استارتاپ-در-مراکز-رشد-و-پارک-فناوری-استان-زنجان

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از استقرار 200 شرکت فناور و  استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری استان زنجان خبر داد.

داود مرادخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکل اختصاص زمین برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: برای حل این مشکل ابتدا 10 هکتار زمین در جاده پایین کوه زنجان برای پارک تخصیص و تحویل دادند ولی به خاطر برنامه‌های راه و شهرسازی امکان تفویض قرارداد نهایی برای ما میسر نشد.

وی تصریح کرد: بعد از آن 2.5 هکتار از زمین‌های ارتش با همکاری استاندار برای پارک علم و فناوری در نظر گرفته شد اما بعد از مدتی نیز اعلام کردند که زمین‌های ارتش را نیز نمی‌توانیم در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک علم و فناوری زنجان متقاضیان زیادی دارد اما متاسفانه به دلیل محدودیت مکانی امکان پذیرش آنها ممکن نیست افزود: برای تحقق اکوسیستم علم و فناوری و ایجاد کسب و کار فناورانه در استان زنجان باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه شود این موضوع می‌تواند در تحقق جهش تولید کمک کند.

وی با تاکید براینکه بودجه‌ای که برای پارک علم و فناوری داده شده به دلیل عدم تحویل نهایی زمین در حال عودت است افزود: ما وظیفه داریم به جوانان کمک کنیم و زمین و ساختمان‌های بلااستفاده زیادی در زنجان وجود دارد که می‌تواند در توسعه و پیشرفت شرکت‌های دانش بینان تاثیرگذار باشد.

مرادخانی افزود: توسعه خوبی را می‌توانیم در پارک علم و فناوری استان داشته باشیم اما متاسفانه محدودیت‌های مکانی مانع از توسعه شرکت‌های پارک علم و فناوری شده و از ابتدای سال 98 تا به امروز آمار تعداد شرکت‌های پارک علم و فناوری استان زنجان به دلیل مشکلات ساختمانی و نبود فضای کافی برای استقرار شرکت‌ها ثابت مانده و تغییری نکرده در حالی که استان زنجان ظرفیت بالایی در توسعه این حوزه دارد.

وی با تاکید براینکه توسعه تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان زنجان می‌توانست خیلی بیشتر از اینها اتفاق بیفتد عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان زنجان در سال 97 راه اندازی شد و در این سال پارک زنجان از لحاظ نرخ رشد در کشور برتر بود اما متاسفانه در سال 98 به دلیل مشکلات زمین و محل استقرار شرکت‌ها نرخ رشد تغییری نکرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان استعداد خوبی در رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد افزود: انتظار داریم دستگاه‌های متولی در مسیر توسعه شرکت‌های دانش بنیان همگام و هم مسیر باشند چرا که رشد و توسعه اقتصادی٬ اجتماعی و فرهنگی مملکت در گرو توجه به حوزه‌های فناورانه و دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پارک علم و فناوری زنجان علاوه بر متقاضیان جدید 98 استارتاپ فناور دارد افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات موجود نمی‌توانیم متقاضی جدید را پذیرش کنیم و تا به امروز در مجموع 200 شرکت فناور و استارتاپ در مراکز رشد و پارک فناوری استان مستقر هستند.

مرادخانی با اشاره به اینکه دریافت مجوز از وزارت علوم برای فعالیت پارک دو شرط ساختمان و زمین لازم است افزود: با تلاش‌ها و پیگری‌های مجدانه توانستیم با یک ساختمان استیجاری این مجوز را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از مدتی با گسترش فعالیت پارک یک ساختمان هم که حدود 25 درصد از فضای هنرهای زیبا را شامل می‌شود با کمک استاندار در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهیم افزود: در حال حاضر به دلیل استقبال خوب شرکت‌ها با مشکل کمبود مکان مواجه هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطر نشان کرد: همچنین با تعاملی که با معاونت و فناوری ریاست جمهوری داشتیم موفق شدیم بودجه‌های خوبی را برای توسعه پارک علم و فناوری استان بگیریم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل زمین قرار است جلسه ای با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان٬ معاون عمرانی استاندار٬ مدیرکل راه و شهرسازی داشته باشیم افزود: در این جلسه مشکل پارک علم و فناوری استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم با این جلسه این مشکل برطرف شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر