logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۶۰۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان خبر داد

انجام عملیات مالچ پاشی برای مهار ریزگردهای پسماند روی در زنجان

انجام-عملیات-مالچ-پاشی-برای-مهار-ریزگردهای-پسماند-روی-در-زنجان

رئیس سازمان صمت استان زنجان از اجرای عملیات مالچ پاشی برای مهار ریزگردهای پسماند روی خبرداد و گفت: دیوار کشی و احداث حوضچه‌ها از دیگر اقدامات ساماندهی وضعیت پسماندهای روی زنجان است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع پسماندهای روی و تعیین تکلیف آن اظهار کرد: با ورود و حساسیت قوه قضائیه به این موضوع و پیگیری استاندار زنجان مالکیت آن به دولت واگذار شد و مصوباتی که در این خصوص ارائه شده اتمام دیواره حصارکشی 2 هزار متری اطراف پسماند بوده که تا به امروز بیش از یک هزار و 700 متر از این دیواره به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه در مدت چند روز آینده نیز 300 متر باقی مانده هم به پایان می‌رسد تصریح کرد: در بخشی از دیوارکشی مشکل معارضین وجود داشت که با ورود دادستانی برطرف شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید براینکه این دیواره‌ به صورت استاندارد بتنی بوده و جلوی خروج پسماند به بیرون از دیواره گرفته می‌شود عنوان کرد: دو حوضچه نیز برای مدیریت پسماند ایجاد شد که هر دو به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه با احداث این حوضچه‌ها جلو نفوذ شیرابه‌های پسماند به زمین گرفته شده است عنوان کرد: موضوع دیگری که وجود داشت گرد و غبار پسماند بود که برای مهار آن نیز اقدامات مالچ پاشی انجام می‌شود تا جلوی گرد و غبار حاصل از پسماند‌ها نیز گرفته شود.

فغفوری با تاکید براینکه مالچ پاشی با مخلوطی از سیمان، الیاف خاص و پشم شیشه انجام می‌شود ابراز کرد: این عملیات‌ها مهمترین اقدامات در بحث ساماندهی پسماند‌ها بود که انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه محل دائمی پسماند در روستای مرصع بوده که در حال پیگیری هستیم تا شرایط در محل جدید به صورت کامل ایجاد شود بیان کرد: در حال حاضر محل جدید که محل دائمی پسماند بوده شرایط به صورت کامل مهیا نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه قرار نبود پسماند‌های شهرک روی به محل جدید انتقال یابد افزود: عملیات انتقال خروجی کارخانه‌ها با مهیا شدن محل جدید انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: پسماند دپو شده نیز در شهرک روی نیز قابل استحصال بوده و بعد از اینکه شرایط استحصال آن توسط وزارتخانه اعلام شد به کارخانجات فروخته شده و بعد از گرفتن شدن فلزات آن خروجی به محل جدید انتقال خواهد یافت.//ع

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ]
با سلام و احترام ضمن تقدیر و تشکر از اقدام انجام شده، موضوعی هنوز حل نشده است، کنترل نشت شیرابه های حاضل از از این مخازن به سفره های آب زیرزمینی است که حاصل آن آلودگی چاههای برداشت آب و در کل سفره های آب زیرزمینی است که برای پیشگیری از آن انتخاب محل دپوی مناسب و غیر قابل نفوذ کردن سطح زیرین دپوها می باشد که لازم است با مشاوره کارشناسان زمین شناسی و عمران نسبت به حل این معضل اساسی اقدام گردد.چرا که صرفا مالچ پاشی نمی تواند اقدام کافی به حساب آید و چه بسا ضررهای زیست محیطی ناشی از نشت ترکیبات عناصر سنگین به سفره های زیرزمینی با توجه به سرعت آرام حرکت آب در زیر سطح زمین طولانی مدت وبسیار بیشتر و غیر قابل جبران خواهد بود.
فرم ارسال نظر