logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۶۰۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با شب قدر انجام شد؛

پایتخت شور و شعور حسینی سوگوار در سالروز شهادت مولای متقیان

پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-سوگوار-در-سالروز-شهادت-مولای-متقیان

برنامه‌های عزاداری و سوگواری به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع) در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; مردم روزه‌دار پایتخت شور و شعور حسینی زنجان همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) در عزای نخستین شهید محراب به سوگ نشسته‌اند و از دیشب برنامه‌های عزاداری در جای جای استان زنجان برگزار شده است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا مراسم سالروز شهادت حضرت علی (ع) تنها در مساجدی که از سوی ستاد کرونای استان زنجان اعلام شده است، برگزار شد و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در غم از دست دادن یار باوفای پیامبر اعظم به سوگ نشسته‌اند.

*عرض ارادت مردم زنجان به نخستین امام شیعیان 

اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی با شرکت در مراسم لیالی قدر و سالروز شهادت نخستین امام شیعیان جهان ارادات قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان می‌دهند.  برگزاری برنامه‌های مختلف در فضای مجازی و تولید محتوا با هشتگ‌های مناسبتی بخشی از برنامه دلسوختگان این امام همام در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان است.

پخش سخنرانی‌های مختلف در خصوص ویژگی‌های برجسته و سیره این امام همام در فضای مجازی و مرثیه سرای مداحان نامی زنجان در صفحات هئیت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های مردم زنجان بود.

*دستگیری از نیازمندان سنت مردم زنجان 

طرح‌های مختلف از جمله رزمایش بزرگ کمک مومنانه با تاسی از حضرت علی (ع) برای کمک به نیازمندان و توزیع نذورات در بین محله‌های فقیر نشین زنجان از دیگر برنامه‌های مردم خداجوی زنجان محسوب می‌شود.  آیین عزاداری شهادت امیر المومنین (ع) در شهرستان‌های استان زنجان برگزار شده و مردم دیار غواصان دریا دل در غم از دست دادن اولین امام شیعیان به سر و سینه می‌زنند.

همزمان با دومین شب قدر مردم خداجوی استان زنجان به دعا و مناجات پرداخته و با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به احیای این شب پرداختند.  هئیت‌های شاخص استان زنجان نیز دیشب برنامه‌های مختلفی برگزار کرده و از فیوضات این شب بهره‌مند شدند.  همچنین برخی از عزاداران زنجانی نیز ویژه برنامه شب شهادت حضرت علی (ع) را از شبکه اشراق زنجان تماشا کردند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر