logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۶۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت نان در استان زنجان/ مشکل عرضه گوشت در زنجان برطرف شد

برخورد-با-افزایش-خودسرانه-قیمت-نان-در-استان-زنجان-مشکل-عرضه-گوشت-در-زنجان-برطرف-شد

رئیس سازمان صمت استان زنجان از یرطرف شدن مشکل اخنلاف کشتارگاه با قصابان که منجر به کاهش عرضه گوشت قرمز در بازار زنجان شده بود خبر داد و گفت: این مشکل طی جلسه حل شده و از فردا مشکل کمبود گوشت قرمز در بازار برطرف خواهد شد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص افزایش قیمت کشتار دام در استان زنجان اظهار کرد: قیمت برخی از آلایش های دامی افزایش یافته که کشتارگاه با قصابان بر سر آن اختلاف داشتند، جلسه در این خصوص با حضور دامپزشکی، رئیس اتحادیه قصابان و کشتارگاه تشکیل شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا پایان اردیبهشت هیچ گونه تغییری در قیمت کشتارگاه ها انجام نشود.

وی تصریح کرد: از بعد ظهر کشتار انجام می شود و فردا هم کشتار دام طبق روال  عادی خواهد بود و هیچ کمبودی هم از لحاظ گوشت قرمز در بازار نخواهیم داشت.

رئیس سازمان صمت استان زنجان بیان کرد: همچنین مشخص شد دامپزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آلایش های دامی که شرعا قابل مصرف است را مشخص کنند و  آلایشهای دامی که در عرف جامعه مصرف می شود برای سلامتی ضرر داشته باشد از عرضه آن در سطح استان جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: همه موارد بررسی شد و تا آخر اردیبهشت ماه روال مانند گذشته خواهد بود و بعد از آن بررسی ها به صورت کامل انجام شده و تصمیم نهایی اتخاذ می شود.

فغفوری در ادامه در مورد افزایش قیمت نان در استان زنجان اظهار کرد: جلسات مختلفی در این راستا تشکیل شده و درخواست نانوایی‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و قیمت نهایی نیز مشخص شده ولی هنوز ابلاغ نشده است.

فغفوری تصریح کرد: چهار سال است که قیمت نان در استان افزایش نیافته و نانوایی‌ها از این وضعیت گلایه دارند و نظرات شورای آرد و نان استان، تنظیم بازار و نهادهای حاکمیتی ارائه شده ولی این موضوع هنوز به جمع بندی کامل نرسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه مبلغ نان هم مشخص شده ولی هنوز ابلاغ نشده است افزود: در حال حاضر 95 درصد استانهای کشور افزایش قیمت نان را ابلاغ کردند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ابلاغیه افزایش قیمت‌ها اعلام نشده و اگر نانوایی قیمت‌ نان را افزایش داده خودسرانه است عنوان کرد: قیمت حامل‌های انرژی و آرد افزایش یافته و در واقع حق با نانوایی‌ها است اما این باعث نمی شود قیمت ها را خودسرانه افزایش دهند.

فغفوری خاطر نشان کرد: تا زمان ابلاغیه رسمی اگر نانوایی بخواهد قیمت‌ها را افزایش دهد برخورد خواهد شد و مردم هم در صورت مشاهده می‌توانند با ارسال آدرس و کد نانوایی گزارشات خود را در سامانه 124 ثبت کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر