logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۶۰۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگان استان زنجان خبر داد

احصای واحدهای آسیب دیده از کرونا در زنجان

احصای-واحدهای-آسیب-دیده-از-کرونا-در-زنجان

رئیس اتاق بازرگان استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از واحدها در اثر شیوع بیماری کرونا متضرر شدند گفت: واحدهای آسیب دیده استان زنجان از بیماری کرونا در حال احصا است.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه نزدیک 70 درصد از صادرات استان زنجان به کشور ترکیه انجام می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر صادرات به این کشور تنها از طریق ریلی و به صورت محدود انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بود تا آخر این هفته پاسخ نهایی در بازگشایی مرز ایران و ترکیه اعلام شود افزود: دولت باید با مذاکرات این موضوع را پیگیری کند.

رئیس اتاق بازرگان استان زنجان با اشاره به اینکه مذاکراتی با مقامات ترکیه انجام شد تا جلسات هیئت‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم افزود: در حال حاضر ورود و خروج ماشین آلات در مرز ایران و ترکیه ممنوع است.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر نیز در خصوص تبادلات کالایی با سایر کشورهای هم مشکلاتی وجود دارد که منجر به کاهش صادرات شده است افزود: تنها در صادرات بنادر مشکلی وجود ندارد.

یگانه فرد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا و سفید شدن وضعیت استانها مرزها بازگشایی شود و تبادل کالایی اتفاق بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر صادرات زنجان از مرزهای عراق، افغانستان و پاکستان انجام می‌شود و خودروهای حامل کالاهای صادراتی می‌توانند تردد داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگان استان زنجان پاسخ سوالی مبنی براینکه چه تعداد از واحدهای تولیدی استان در اثر بیماری کرونا آسیب دیدند افزود: در حال حاضر مشخص نیست چه تعداد از واحدها دچار آسیب شدند و در حال احصای واحدهای آسیب دیده از کرونا هستیم.

وی ابراز کرد: بیشتر واحدهایی که مواد اولیه آنها از طریق واردات تامین می‌شود دچار خسارت شدند و نبود مواد اولیه در این کارخانه‌ها روند تولید را دچار مشکل کرده است.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر