logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۶۰۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای شهر زنجان:

وضعیت آسفالت ریزی در شهر زنجان مورد تایید نیست/ پیمکاران باید تعهدهای چندین ساله بدهند

وضعیت-آسفالت-ریزی-در-شهر-زنجان-مورد-تایید-نیست-پیمکاران-باید-تعهدهای-چندین-ساله-بدهند

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به وضعیت آسفالت شهری زنجان گفت: باید از پیمانکاران تعهدهای جدی‌تری بگیریم و درصورتی‌که پیمانکاران به تعهد خود عمل نکنند پیمانکاران به دستگاه قضایی معرفی شوند.

عباس راشاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت آسفالت در شهر زنجان اظهار کرد: معابر شهری زنجان در حال لکه‌گیری است.

وی با بیان اینکه موضوع اساسی در خصوص وضعیت آسفالت شهر زنجان این است که آیا این لکه‌گیری‌ها دوام دارد یا خیر؟ ابراز کرد: نظر من این است که این لکه‌گیری‌ها دوام نخواهد داشت و احتمال دارد این لکه‌گیری‌ها به دلیل استفاده از نمک به‌عنوان حلال در آسفالت  شهری، آسفالت را خراب کند.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه از شهرداری درخواست کردیم که برنامه مناسبی را برای این بحث به شورا پیشنهاد دهند، تصریح کرد: پیمانکاران قبلی در بحث آسفالت به شهرداری تضمین‌هایی داده‌اند، اکنون در حال پیگیری این موضوع هستم که آیا این تضمین‌ها عملیاتی شده و پیمانکاران به تضمین‌های خود عمل کرده‌اند یا خیر؟

وی با بیان اینکه پیمانکارانی که لکه‌گیری می‌کنند یا روکش حفاظتی ایجاد می‌کنند، کار آن‌ها باید حداقل یک سال دوام داشته باشد، عنوان کرد: رویه قبلی در بحث آسفالت مشکل مردم را حل نمی‌کند و بعد از مدتی آسفالت از بین می‌رود.

راشاد بیان کرد: آسفالت‌ریزی در شهر زنجان یا باید از نمک به‌عنوان حلال استفاده نکنیم که در صورت تداوم استفاده از نمک وضعیت آسفالت شهری تغییری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیمانکاران باید در بحث آسفالت تعهدهای چندین ساله بدهند، افزود: در این صورت نیاز است که در قراردادهای جدید شرایط خاص پیمان لحاظ شود.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه یکی از راه‌های اصلاح این وضعیت استفاده از جایگزین‌های آسفالت است، ابراز کرد: آسفالت زنجان مریض است و این مرثیه نباید هرسال تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه نظر شخصی من این است که باید از پیمانکاران تعهدهای جدی‌تر بگیریم و در صورت خراب شدن آسفالت پیمانکاران به دادگاه معرفی شوند، تصریح کرد: اگر آسفالت‌ریزی به‌صورت امانی اجرا می‌شود معاونت عمرانی در قبال این آسفالت‌ریزی‌ها باید پاسخگو باشد.

راشاد خاطرنشان کرد: به شهردار گفته‌ایم پیمانکاران آسفالت شهرداری در برابر رسانه‌ها بنشینند و مسئولیت کاری را انجام می‌دهند را قبول کنند و برای پاسخگویی در فروردین سال بعد هم آماده باشند و اگر کسی خطا کرد دستگاه‌های قضایی با این افراد برخورد کند.

وی با بیان اینکه ما مکرراً از طرف مردم در خصوص وضعیت آسفالت شهری مورد خطاب قرار می‌گیریم، عنوان کرد: ما هرساله شاهد تخریب آسفالت در فروردین‌ماه هستیم.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه من رویه آسفالت ریزی را رویه درستی نمی‌دانم، تصریح کرد: از شهردار قبلی هم خواسته بودم در بودجه برای جایگزین آسفالت توجه ویژه داشته باشد.

//ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ]
یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات شهر زنجان همین آسفالت و کیفیت بسیار پایین آن است. ممکن است استدلال شود که سردی هوای زنجان موجب تخریب آسفالت طی یک سال یا حتی کمتر از این مدت می باشد که در پاسخ باید گفت کیفیت آسفالت در شهرهای سردتر از زنجان مثل تبریز یا خارج از کشور مثل ترکیه یا کشور روسیه چگونه است است که هرسال نیاز به نو سازی آسفالت در آنها صورت میگیرد. مشکل بعدی جدول گذاری در خیابانها است که ارتفاع جدول باید داری یک استاندارد قابل قبول باشد که هنگام عبور و مرور عابرین پیاده موجب آسیب به افراد نشود یا موقع باز کردن در خودرو، در به جدول برخورد ننماید. که لازمه آن طراحی و نظارت صحیح فضاهای شهری می باشد. موضوع بعدی ساخت پل روی تقاطعهای خیابانها به طور عمده تقاطع های فرعی به اصلی است که باید ساخت پل به طور کامل عرض خیابان را پوشش داده و ناقص ساخته نشود. در خیلی از تقاطعها مشاهده شده که یک خودرو با توجه به اطمینان از ساخت پل در عرض خیابان اقدام به ورود از فرعی به اصلی نموده که در جوی پوشش داده نشده از پل افتاده و دچار خسارت گردیده است. این موضوع چند سال پیش برای اینجانب نیز اتفاق افتاده است. لذا خواهشمند است نسبت به این موضوعات به مسئولین ذیربط اطلاع رسانی شود تا اقدام مقتضی در این خصوص انجام دهند. البته نظر ریاست محترم شورای شهر نیز عالی است اگر اقدام موثر در این مورد صورت گیرد. با تقدیم احترام
فرم ارسال نظر