logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۶۰۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست/ لزوم کمک تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مراسم روز قدس

حضور-دانش‌آموزان-در-مدارس-اجباری-نیست-لزوم-کمک-تمامی-نهادها-و-دستگاه‌های-اجرایی-برای-برگزاری-مراسم-روز-قدس

استاندار زنجان گفت: حضور دانش‌آموز  در مدارس اجباری نیست و هر دانش‌آموزی برای حل مشکلات درسی خود می‌تواند در مدرسه حضور یابد.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های روز قدس در زنجان اظهار داشت: روز قدس در حقیقت روز مستضعفین و مظلومین، روز اتحاد و وحدت مسلمین و آزادی خواهان بر علیه ظالمان و غاصبان جهان است.

وی افزود: موضوع قدس موضوعی است که مجامع بین‌المللی در خصوص آن مصوبه داشته و تعلق بودن قدس شریف به مردم ایران مورد تایید جهانی است.

این مسئول با بیان اینکه اندیشمندان همه کشورهای مدعی دموکراسی قدس را متعلق به مسلمانان می‌دانند، افزود: قدس را به عنوان بهترین مکان اسلام، به عده‌ای که خوی حیوانی داشته و هیچ بویی از انسانیت و دین و نبرده‌‌اند، تحویل نمی‌دهیم.

استاندار زنجان ادامه داد: سران رژیم غاصب اسرائیل نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حیاتشان به قدس بستگی دارد و به همین دلیل از هر حیله و ترفندی برای به چنگ آوردن قدس شریف استفاده می‌کنند.

حقیقی ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل تلاش دارد تا با از بین بردن تعصب مسلمانان و جوانمردی آنان این سرزمین مقدس را به دست آورد اما موضوع قدس به اندازه‌ای برای مسلمانان اهمیت دارد که هر ساله وحدت و همبستگی مردم برای ادامه راه افزوده می‌شود.

وی افزود: امسال برنامه روز قدس با توجه به شرایط جدید و شیوع بیماری کرونا متفاوت برگزار می‌شود که در این شرایط باید علاوه بر نظم دهی به برنامه‌ها و رعایت فاصله اجتماعی از کارهای احساسی پرهیز شده و پروتکل‌‌های وزارت بهداشت رعایت شود.

این مسئول بیان داشت: ضروری است همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به شورای هماهنگی کمک کرده و پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مطلوب این برنامه رعایت شود .

استاندار زنجان برضرورت برگزاری جلسات شورای تامین و شورای ترافیک در استان و شهرستان‌ها برای برگزاری مطلوب روز قدس تاکید کرد و گفت: باید مسیری برای راهپیمایی خودرویی انتخاب شود که از حضور و تجمع مردم جلوگیری شده و امنیت نیز به خوبی تامین شود.

حقیقی بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی در راهپیمایی خودرویی و ضدعفونی مسیر راهپیمایی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات رسان باید در آماده باش بوده و هر نوع اقدام باید با نظر دانشگاه علوم پزشکی و شورای ترافیک و شورای برگزار شود.

وی افزود: سلامتی مردم در اولویت اول قرار داشته و نباید به هیچ وجه با کارهای احساسی زحمات هدر داده شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت، افزود: حضور دانش‌آموز  در مدارس اجباری نیست هر فراگیر و دانش‌آموزی برای حل مشکلات درسی خود می‌تواند در ساعات تعیین شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه حضور یابد.

استاندار زنجان با بیان اینکه امتحانات پایه دوازدهم نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: سلامت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هیچ تصمیم نادرستی در این زمینه اتخاذ نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: فقط راهپیمایی خودرویی برای روز قدس از سوی وزارت بهداشت مورد تایید بوده و راه‌اندازی غرفه فرهنگی در حین اجرای این مراسم نباید منجر به تجمع مردم شود.

پیروز قزلباش با بیان اینکه اجرای سرود به مناسبت روز قدس نباید منجر به تجمع مردم در مسیر راهپیمایی شود، ادامه داد: تیم‌های فوریت پزشکی و بیمارستان‌ها در حال آماده باش خواهند بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر