logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۶۰۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان:

20 درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان زنجان تعطیل هستند

20-درصد-از-واحدهای-تولیدی-شهرک‌های-صنعتی-استان-زنجان-تعطیل-هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از افزایش تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی زنجان خبرداد و گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی زنجان از 17 درصد به 20 درصد افزایش یافته است.

ایرج احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تعطیلی واحدهای صنعتی مشکل‌دار در شهرک‌های صنعتی استان زنجان اظهار کرد: 17 درصد واحدهای صنعتی استان زنجان در گذشته به دلیل مشکلات مختلف تعطیل بودند که این تعداد به 20 درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر بیشتر مردم سرمایه‌های خود را به سمت بورس بردند که این کار می‌تواند در جهش تولید تاثیر گذار باشد تصریح کرد: تحقق این موضوع مستلزم این است که فضای بورس مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان عنوان کرد: تا به امروز از وضعیت پیش آمده در حوزه سرمایه‌ گذاری‌های بورسی استفاده خوبی نشده است اما جای کار برای تحقق جهش تولید وجود دارد.

وی با تاکید براینکه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه تقویت شود عنوان کرد: یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند در تحقق شعار سال کمک کند استفاده از کالای ایرانی است که آحاد جامعه باید متعصب به مصرف کالای ایرانی باشند و اگر این فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود رونق تولید اتفاق می‌افتد و مشکلات بیکاری نیز برطرف می‌شود.

احمدی در ادامه تاکید کرد: واحدهای تولیدی باید سلیقه بازار مصرف را تشخیص دهند و کالاهای خود را برمبنای نیاز بازار تولید کنند تا در مرحله عرضه با مشکل مواجه نشوند، توجه به کیفیت کالاهای تولیدی نیز از مهمترین مولفه‌ای است که باید مورد توجه واحدهای تولیدی استان قرار بگیرد و اگر کیفیت کالاهای تولید داخلی بالا باشد قطعا مردم استفاده از کالاهای داخلی را به کالاهای وارداتی ترجیح می‌دهند.

وی با تاکید براینکه برخی از واحدها روزهای اوج شیوع بیماری کرونا با مشکلاتی مواجه شدند افزود: عدم عرضه برخی از کالاها به دلیل محدودیت‌های ترافیکی و ضعیف شدن صادرات کالاهای تولیدی برای برخی از واحدهای تولیدی استان مشکل ساز شده بود که کم‌کم این مشکلات در حال رفع شدن است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در مورد ارائه تسهیلات دولتی به واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع امکان پذیر نیست و قطعا نمی‌تواند این موضوع را عملیاتی کند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به تعیین تکلیف واگذاری زمین‌های ناحیه کارگاهی ظریفان افزود: هم اکنون باید ساز و کار مطلوبی برای واگذاری زمین در این ناحیه تعریف شود تا ضمن رعایت نکات قانونی این زمین‌ها به فعالان عرصه صنایع دستی واگذار شود.

احمدی با اشاره به اینکه متقاضیان زمین در این ناحیه زیاد بودند و تنها راه پیشگیری از ایجاد رانت و سفته بازی واگذاری این زمین ها از طریق برگزاری مزایده عمومی بود ابراز کرد: قیمت زمین‌ها نیز از سوی کارشناس رسمی دادگستری تعیین شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر