logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۶۰۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور شیلات جهادکشاورزی استان زنجان:

نهاده‌های مورد نیاز واحدهای تولید خوراک ماهی در زنجان ارز آزاد تامین می‌شود

نهاده‌های-مورد-نیاز-واحدهای-تولید-خوراک-ماهی-در-زنجان-ارز-آزاد-تامین-می‌شود-

مدیر امور شیلات جهادکشاورزی استان زنجان در مورد تولید خوراک ماهی در استان زنجان گفت: بخشی از خوراک مورد نیاز مزارع پرورش ماهی در استان تولید می شود که این تولید کنندگان نهاده مورد نیاز واحد تولیدی خود را با ارز آزاد تامین می کنند.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تولید کنندگان ماهی اکثر خوراک مورد نیاز ماهی‌ها را به صورت آزاد تامین می‌کنند اظهار کرد: پرورش دهندگان ماهی بیشتر خوراک مورد نیاز مزارع خود را از بازار آزاد تامین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سویا 20 درصد از خوراک ماهی را تشکیل می دهد که در حال حاضر به دلیل کمبود سویا سهمیه دولتی تولیدکنندگان حذف شده و پرورش دهندگان به صورت آزاد آن را از بازار تامین می‌کنند بیان کرد: تولیدکنندگان همچنین بچه ماهی را با ارز آزاد خریداری می‌کنند.

مدیر امور شیلات جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بچه ماهی به اندازه کافی در استان زنجان تولید می‌شود افزود: واحدهای پرورش ماهی استان در این راستا مشکلی ندارند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان زنجان 18 تا 19 میلیون بچه ماهی تولید می‌شود که این میزان نیاز مزارع پرورش ماهی را تامین می‌کند.

حقی‌راد با تاکید براینکه بخشی از خوراک ماهی نیز در استان تولید می‌شود بیان کرد: این میزان تولید نیاز استان زنجان را تامین‌ نمی‌کند به همین دلیل از سایر استانها نیز واردات خوراک ماهی انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه کمبودی از خوراک ماهی در استان زنجان وجود ندارد و موضوعی که در حال حاضر مطرح است بالا بودن قیمت خوراک ماهی بوده که براساس تورم بازار افزایش یافته است عنوان کرد: افزایش هزینه های تولید منجر به افزایش قیمت ماهی در بازار زنجان شده است.

مدیر امور شیلات جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: قیمت خوراک ماهی در بازار آزاد زنجان کیلویی از 6 هزار تومان به 10 هزار تومان تا 11 هزار تومان رسیده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر