logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۶۰۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

ظریف: هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست

ظریف:-هیچ-مذاکره‌ای-با-آمریکا-در-میان-نیست

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست، گفت: دولت کنونی آمریکا به جای بهانه‌تراشی، باید رفتارش را اصلاح کند.

به گزارش موج رسا; محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با خبرنگاران پس از حضورش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره مذاکره با آمریکا تصریح کرد: هیچ مذاکره‌ای در میان نیست و آمریکایی‌ها نشان دادند نمی‌شود به مذاکراتشان و نتیجه مذاکراتشان اعتماد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: تقریبا همه دنیا به این نتیجه رسیده که هر توافقی با آمریکا کند، هر لحظه‌ای که آمریکایی‌ها بخواهند، آن توافق را نادیده می‌گیرند ولذا دولت کنونی آمریکا باید رفتارش را اصلاح کند، به جای اینکه دنبال بهانه‌تراشی باشد.

*هنوز هیچ اقدامی درباره پرداخت غرامت به انگلیس صورت نگرفته

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مباحث مطرح شده مبنی بر پرداخت غرامت به انگلیس در پی حمله به این سفارتخانه نیز خاطرنشان کرد: مقرراتی در حقوق بین‌الملل وجود دارد و دولت ایران نیز اعلام کرده که حفظ و حراست از سفارتخانه‌های خارجی در ایران تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران است و همه مقامات کشور نیز بر این نکته تأکید داشتند. 

وی عنوان کرد: درباره جزییات طرفین باید مذاکره کنند و هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

گفتنی است احمد مازنی یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در تذکری در جلسه علنی مجلس از وزیر خارجه خواست درباره خسارت پرداخت شده به آثار هنری تخریب شده در حمله به سفارت انگلیس روشنگری کند و افزود: اخیرا در خبرها آمده که این آثار پس از ترمیم به سفارت بریتانیا در تهران برگشت داده شده و مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند معادل ۲۷ میلیارد تومان هزینه خودسری عوامل خودسر از جیب ملت پرداخت شده است./ فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر