logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۶۰۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبر داد

احتمال بازگشایی موزه‌های زنجان در عید فطر

احتمال-بازگشایی-موزه‌های-زنجان-در-عید-فطر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: شیوع بیماری کرونا، 220 میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خسارت زده است.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در زنجان، فعالیت تاسیسات گردشگری و صنایع دستی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه عدم فعالیت تاسیسات گردشگری و فروشگاه‌ها و کارگاه‌های صنایع دستی به فعالان این دو بخش خسارت وارد کرد، خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری 180 میلیارد تومان  به صنایع دستی خسارت وارد کرد.

این مسئول از خسارت 40 میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات گردشگری استان زنجان خبرداد و گفت: ارائه بسته‌های حمایتی به فعالان صنایع دستی در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در صورت امکان بخشی از خسارت‌های وارده به تاسیسات گردشگری و صنایع دستی در قالب تسهیلات کم بهره در صورت ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، جبران می‌شود.

ارجمند با بیان اینکه بازگشایی اماکن تاریخی در قالب پروتکل‌های اعلامی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا و در قالب کمیته اماکن اقامتی و ورزشی که میراث فرهنگی نیز جزو آن است، انجام می‌شود، ادامه داد: به دلیل مجاز بودن سفر و تردد بین استان‌ها، خدمات گردشگری نیز باید ارائه شود.

وی بیان داشت: اولویت ما بازگشایی مجتمع‌های بین راهی بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از بیماری کرونا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و به صورت تدریجی موزه‌های استان زنجان در ایام عید فطر بازگشایی می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر