logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۶۰۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت باید سفیر آلمان را به‌عنوان عنصر نامطلوب از کشور اخراج کند/ لزوم اقدام جدی وزارت اطلاعات و امور خارجه

دولت-باید-سفیر-آلمان-را-به‌عنوان-عنصر-نامطلوب-از-کشور-اخراج-کند-لزوم-اقدام-جدی-وزارت-اطلاعات-و-امور-خارجه

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات سفارت آلمان در کشور گفت: دولت باید سفیر آلمان را به‌عنوان عنصر نامطلوب معرفی و از کشور اخراج کند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل‌توجهی از سفارت‌خانه‌های اروپایی و غربی مراکز جاسوسی در ایران است، تجربه این را نشان داده که این سفارت‌خانه‌ها به دنبال جاسوسی و اقدامات ضد امنیتی هستند و این امر در ایران سابقه دارد.

وی ابراز کرد: وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات تا آنجایی که ممکن است باید از سفیران اطلاعات کسب و نسبت به حضور آن‌ها عکس‌العمل نشان دهد و نهایتاً بگویند نیاز است این فرد با شخص دیگری جایگزین شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به اینکه اکثر سفارتخانه‌های اروپایی در کشور به دنبال جاسوسی هستند، تصریح کرد: این دو وزارت خانه باید در داخل کشور مراقب باشند تا سفیران کشورهای اروپایی نتوانند اقدامات جاسوسی و ضد امنیتی انجام دهند.

وی بیان کرد: اگر سفیری عنصر نامطلوب است حال میشائیل کلور برشتولد می‌خواهد باشد یا هر شخص دیگری وزارت اطلاعات و وزارت خارجه قاعدتاً باید عکس‌العمل نشان دهد؛ به خصوص کشور آلمان که حزب‌الله لبان را به‌عنوان تروریست معرفی کرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه عملکرد کشور آلمان در مواجهه با کشورهای دیگر کاملاً مشخص است، عنوان کرد: این کشور با صهیونیسم و آمریکا و استکبار جهانی همراه است و تا جایی که ممکن است وزارت اطلاعات و امور خارجه این عنصر را به‌عنوان عنصر نامطلوب اعلام کنند و این شخص از کشور خارج و جایگزین این شخص معرفی شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیاست کلان سفارت آلمان در ایران، در این راستا است وزارت امور خارجه و اطلاعت باید بیشتر به عملکرد این سفارتخانه نظارت داشته باشند تا خارج از چارچوب فعالیت یک سفارتخانه اقدامات دیگری علیه نظام و کشور انجام نشود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر دولت بخواهد در این مسئله به‌صورت جدی ورود پیدا کند طبیعی است که سفیر آلمان را باید به‌عنوان یک عنصر نامطلوب معرفی کند، خاطرنشان کرد: در این صورت باید با آلمان برای معرفی نفر جایگزین و رفتن این شخص از کشور هماهنگی انجام شود و در صورت عدم تمکین دولت می‌تواند به‌صورت یک‌طرفه این کار را انجام دهد و این سفیر را قبول نکند‌.

وی با بیان اینکه معرفی سفیر آلمان به‌عنوان یک عنصر نامطلوب وظیفه وزارت امور خارجه و تا حدودی وزارت اطلاعات است، ابراز کرد: اگر دولت بخواهد به وظایف خود درست عمل کند باید این شخص به‌عنوان عنصر نامطلوب معرفی کند مگر اینکه دولت در کار خود سستی و اهمال کند که این سستی و اهمال در برخی از اقدامات این دولت مشاهده‌شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: متأسفانه بارها اقداماتی علیه نظام از طرف سفارت انگلیس در کشور رخ‌داده است که متأسفانه دولت‌ها از کنار آن رد شده‌اند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر