logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۶۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

خودرو نخرید؛ حباب شکسته می‌شود

خودرو-نخرید؛-حباب-شکسته-می‌شود

رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه قیمت‌های کاذب خودرو شکسته خواهد شد، از مردم خواست از بازار آزاد هیچ خریدی را انجام ندهند.

به گزارش موج رسا; رضا شیوا با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره فرمول قیمت گذاری خودرو افزود: از سال ۱۳۹۲ که وارد بحث قیمت گذاری خودرو شدیم فرمول ما فرمول سقف قیمتی بود یعنی سه تا متغیر «تورم بخشی»، «کیفیت» و «بهره وری» در فرمول ما وجود دارد لذا با این سه متغیر برای چندین سال قیمت گذاری کردیم.

وی ادامه داد: از بهمن سال ۱۳۹۷، وزیر وقت صمت، برداشت اشتباهی از ابلاغیه سران قوا داشت و به شورای رقابت نامه نوشت که از قیمت گذاری خارج شویم و از آن موقع خارج شدیم تا اخیراً که از ما خواستند دستورالعمل قیمت گذاری را ارائه کنیم.

شیوا اضافه کرد: امروز دستورالعمل شورای رقابت را نهایی و برای تأیید به ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم.

وی افزود: از بهمن سال ۱۳۹۷ تاکنون قیمت خودرو در کارخانه افزایش نداشته و افزایش کنونی قیمت بازار، ساختگی است تعدادی دلال و منفعت طلب وارد بازار شدند که از قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم وارد شود و تکلیف را مشخص کند.

شیوا ادامه داد: زمانی که شورای رقابت وارد شود حتماً قیمت حاشیه و کاذب شکسته خواهد شد.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه جلسات متعددی با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار داشتیم، گفت: در آخرین جلسه که با حضور وزیر صمت داشتیم، وی دستوالعمل ما را تأیید کرد و از ما خواست آن را نهایی و ارائه کنیم.

شیوا افزود: باید قسمت تقاضا را محدود و کاری کنیم که مصرف کننده نهایی، خریدار خودرو باشد بنابراین باید محدودیت‌هایی را بگذاریم.

وی اضافه کرد: شورای رقابت بر اساس ماده ۵۸ قانون اجرای اصل ۴۴, موظف است برای قیمت گذاری، دستور العمل ارائه کند و آن را برای تأیید به ستاد تنظیم بازار بفرستد.

رئیس شورای رقابت تاکید کرد: همه قیمت‌های فعلی ساختگی و دست چند نفر است و اگر قوه قضائیه وارد شود و این چند نفر را بازخواست و خودروهای دپو شده را وارد بازار کند قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

شیوا گفت: قیمت‌های کنونی اگر بشکند امکان دارد ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت‌ها کاهش یابد.

وی افزود: قیمت کنونی خودرو حباب دارد و عده‌ای در تلاش برای نگه داشتن این حباب هستند و این حباب را باید بترکانیم تا قیمت‌ها واقعی شود./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر