logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۶۰۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان:

صادرکنندگان استان زنجان مشکلی در برگشت ارز ندارند/ دولت با برخی از بخشنامه‌ها روند صادرات را مختل می‌کند

صادرکنندگان-استان-زنجان-مشکلی-در-برگشت-ارز-ندارند-دولت-با-برخی-از-بخشنامه‌ها-روند-صادرات-را-مختل-می‌کند

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه به دلیل بیماری کرونا صادرکنندگان با مشکل صادراتی مواجه شدند گفت: انتظار صادرکنندگان از دولت تسهیل کردن روند صادرات است.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع برگشت ارز توسط صادر کنندگان اظهار کرد: در حال حاضر صادر کنندگان مشکلی در برگشت ارز ندارند و این کار جزو وظایف صادرکنندگان است.

وی تصریح کرد: صادر کنندگان مجبور هستند برای ادامه دادن روند صادراتی خود ارزشان را برگردانند و این روند هم طبیعی بوده ولی دولت شرایط را ایجاد و برخی از بخشنامه هایی را صادر کرده که روند صادرات را مختل می‌کند.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه از دولت می‌خواهیم با توجه به شرایطی که بوجود آمده در روند صادراتی تسهیلگری اتفاق بیفتد افزود: برگشت مالیات ارزش افزوده صادرکنندگان نیز از دیگر مشکلاتی است که صادرکنندگان به دلیل عدم عودت آن با مشکلاتی مواجه شدند.

وی با تاکید براینکه به علت بیماری کرونا و بسته شدن مسیر ارتباط مرزی خیلی از صادر کنندگان متضرر شدند افزود: دولت هیچ گونه تسهیلات حمایتی برای صادرکنندگان در نظر نگرفته است.

رنگرونا عنوان کرد: اگر صادرات متوقف شود خیلی از تولیدکنندگان با مشکل مواجه می‌شوند و باید روند تسهیل‌گری اتفاق بیفتد و صادرکنندگان نباید دغدغه داخلی داشته باشند تا بتوانند از عهده مشکلاتی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه اتفاق افتاده و هم چنین مشکلاتی که به دلیل بیماری کرونا بوجود آمده برآیند.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در این مدت نیز دچار آسیب جدی شدند افزود: دولت باید یک سری حمایت و توجه ویژه به این شرکت‌ها داشته باشد.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه واردات نیز از کشور ترکیه به صورت ترانزیتی انجام می‌شود افزود: حجم واردات بسیار کاهش یافته و به صورت جرئی از ترکیه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از واردات و صادرات از طریق دریایی انجام می‌شود که در این بخش مشکلی وجود ندارد و صادرات هم در این بخش روند عادی را طی می‌کند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر