logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۶۰۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون مطرح کرد

بی‌مهری مسئولان زنجان در برندسازی زیتون

بی‌مهری-مسئولان-زنجان-در-برندسازی-زیتون

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به بی‌مهری مسئولان زنجان در برند سازی زیتون گفت: در حال حاضر به دلیل عدم برند سازی، واحدهای فرآوری زیتون طارم مجوز بهره‌برداری ندارند.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد وضعیت باغات زیتون اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی وضعیت باغات زیتون در استان زنجان وخیم است.

وی با تاکید براینکه اگر شرایط آب هوایی مناسب نباشد و گلدهی در باغات زیتون اتفاق نیفتد میزان تولید زیتون امسال 20 درصد سال گذشته خواهد بود افزود: سرمازدگی باغات نیز از دیگر موضوعی است که منجر به کاهش میزان تولید می‌شود.

رئیس ملی شورای زیتون با تاکید براینکه حدود 80 درصد از باغات زیتون استان زنجان دچار خسارت سرما زدگی شدند افزود: امسال شرایط اقلیمی شرایط خوبی برای باغات زیتون نبود و این موضوع باعث شده خیلی از باغات تا به امروز به مرحله گلدهی نرسند.

وی با اشاره به موضوع عدم برند سازی زیتون در استان زنجان بیان کرد: وقتی که بحث برند سازی مطرح می‌شود یعنی تولید کنندگان از دیدگاه دولت مجاز می‌شوند.

عباسی با تاکید براینکه در حال حاضر 32 واحد صنعتی و 150 واحد سنتی در استان زنجان مجوز بهره‌برداری ندارند افزود: مسئولان نیز در حوزه برند سازی کم مهری می‌کنند.

وی ابراز کرد: مسئولان ارشد استانی باید این موضوع را حل کنند و تصمیمات هر جلسه به جلسه دیگری موکول نشود و باید جلساتی که در این خصوص تشکیل می‌شود خروجی عملی داشته باشد.

رئیس شورای ملی زیتون در مورد همکاری محیط زیست افزود: محیط زیست هیچ راهکاری برای بهره برداران زیتون زنجان ندارد و تنها کاری که انجام می‌دهد ممنوعیت است و برای ادامه روند فعالیت واحدهای فرآوری زیتون راهکاری ارائه نمی‌دهد که این موضوع منجر به بلاتکلیفی واحدهای فراوری می‌شود.

وی با تاکید براینکه این نشان از عدم همکاری می‌دهد افزود: اگر ممنوعیت ایجاد می‌شود باید یک راهکاری هم برای واحدهای فرآوری داده شود که محیط زیست و جهادکشاورزی هیچ کدام راهکاری برای ادامه فعالیت واحدهای فرآوری زیتون نمی‌دهند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر