logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۶۰۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت‌وگو با مدیر بورس منطقه زنجان مطرح شد؛

رشد 242 درصدی معاملات بورس در زنجان/ حبابی بودن بورس چقدر جدی است؟

رشد-242-درصدی-معاملات-بورس-در-زنجان-حبابی-بودن-بورس-چقدر-جدی-است؟

مدیر بورس منطقه زنجان با اشاره به اینکه افزایش قیمت سهام برخی از شرکت‌ها غیر واقعی است گفت: مردم با آگاهی کامل و با تحلیل مالی شرکت‌ها وارد بازار سرمایه شوند.

مهرداد محبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان حجم معاملاتی بورس منطقه‌ای زنجان اظهار کرد: در فروردین ماه میزان معاملات بورس بیش از 998 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 هزار و 392 میلیارد ریال بود.

وی تصریح کرد: از نظر ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 242 درصدی بودیم.

مدیر بورس منطقه زنجان در پاسخ به سوال مبنی در خصوص مطرح بودن وضعیت حبابی در بازار اظهار کرد: موضوع مطرح شده در خصوص حبابی بودن بازار سرمایه‌ بحث عام مردم بوده و کسانیکه این موضوع را مطرح می‌کنند افرادی هستند که از بازار سرمایه اطلاعاتی ندارند.

وی تصریح کرد: بازار بورس در حال رشد و توسعه است و سیاست‌های دولت از بخش پولی به بخش مالی منتقل شده که این مهمترین مسئله‌ای است که در حال انجام است.

مدیر بورس منطقه زنجان ابراز کرد: مقامات بلند پایه کشوری نیز از بازار بورس حمایت می‌کنند و رشد شاخص بورس در اثر ورود برخی از شرکت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: سهام برخی از شرکت‌ها رشد غیرواقعی دارد ولی همه شرکت‌ها این گونه نیست و مردم باید در خرید سهام مراقب باشند ولی متاسفانه در حال حاضر مردم بدون داشتن اطلاعات هر سهمی را می‌خرند.

محبی ابراز کرد: مردم باید با تحلیل از صورت‌های مالی وارد بازار سرمایه شوند و با آگاهی سهام‌دار شرکت‌ها شوند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های جدید صندوق یکم دولت نیز وارد بازار سرمایه شده و سهام عدالت نیز در حال ورود به بازار است که این اقدامات باعث بزرگ شدن بازار سهام می‌شود.

مدیر بورس منطقه زنجان با تاکید براینکه با این وضعیت هیچ موقع ریزش یکباره در بازار سرمایه اتفاق نمی‌افتد افزود: برای ورود به بازار باید شرکت‌ها و با بررسی وضعیت شرکت‌ها وارد بازار شد.

وی عنوان کرد: وضعیت بازار مثبت است و مردم بدون تحلیل صورت مالی شرکت اقدام به خرید سهام می‌کنند که این کار اشتباهی و احتمال ضرر دهی آن بسیار بالا است.

محبی در پایان خاطر نشان کرد: وزیر اقتصاد همچنین برای کاهش تجمع مردم در پیشخوان‌های دولتی به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا راهکاری موضوع ایجاد اپلیکیشن‌ احراز هویت را مطرح کردند که با این اقدام تجمعات در این مراکز کاهش می‌یابد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر