logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۵۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وقتی درخواست از شهرداری پاسخ نمی‌دهد

وضعیت نامناسب اطراف مسجد شهید مطهری زنجان

وضعیت-نامناسب-اطراف-مسجد-شهید-مطهری-زنجان

وضعیت نامناسب اطراف مسجد شهید مطهری زنجان(یری پایین) موجب شده تا اهالی درخواست رسیدگی از شهرداری زنجان را به این وضعیت داشته باشند.

به گزارش موج رسا; مساجد همواره در طول تاریخ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان مکانی برای حل مشکلات و امورات مردم از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به شمار می‌آیند.

مساجد در حال حاضر به واسطه معماری خاص خود به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی نیز محسوب می شود که هر ساله آمار بازدیدکنندگان از آن افزایش می یابد.

در استان زنجان نیز مساجد مختلفی وجود دارد که هر کدام نماد و سنبل فعالیت‌های مختلف بوده و مساجدی همچون مسجد خانم و مسجد جامع زنجان جزو جاذبه‌هایی است که گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

زنجان با قدمتی چند هزار ساله دارای بناهای ارزشمند تاریخی است و  مساجد زنجان به دلیل داشتن الگوهای مناسب تاریخی ارزشمند بوده و مورد توجه است.

مسجد یری پایین یکی از مساجد شهر زنجان در منطقه جنوبی این شهر است که در چند ماه اخیر فعالیت‌های آن گسترش بیشتری یافته و از این مسجد که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد زنجان است بیشترین استفاده می‌شود و حتی تغییر کاربری‌هایی برای اجرای طرح‌های مختلف و حضور بیشتر و تاثیرگذار اهالی محله برای آن انجام شده است.

در حال حاضر نامناسب بودن وضعیت محوطه و اطراف این مسجد موجب ناراحتی مردم منطقه بوده و بارها به گوش مسئولان رسیده است اما تا کنون مشکلات آن حل نشده است.

مسجد یری پایین زنجان با وجود اینکه جزو  میراث تاریخی شهر زنجان است و در فهرست میراث ملی ثبت شده است اما نابسامانی محوطه و اطراف این مسجد مورد اعتراض اهالی است.

یکی از اهالی این مسجد با بیان اینکه وضعیت محیط اطراف مسجد یری پایین مطلوب نیست، گفت: ضروری است مسئولان در این زمینه پیگیر باشند تا وضعیت این مسجد تغییر یابد.

وی گفت: نامه‌ای به شهرداری ارائه شده است اما هنوز جوابی برای آن داده نشده و همچنان وضعیت نامطلوب این مسجد ادامه دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر