logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۵۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعلام کرد

احتمال شیوع ویروس کرونا در نانوایی‌های زنجان/ مردم مراقبت کنند

احتمال-شیوع-ویروس-کرونا-در-نانوایی‌های-زنجان-مردم-مراقبت-کنند

مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به رعایت توصیه‌های بهداشتی در نانوایی‌ها، گفت: احتمال می‌دهیم بیشترین آلودگی در این روزها در نانوایی‌ها اتفاق می‌افتد.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به عدم اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی از نانوایی‌ها، اظهار کرد: همشهریان می‌توانند تخلفات و شکایت از نانوایی‌ها را به شماره 190 گزار دهند.

وی با اشاره به تشدید بازرسی از نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: احتمال می‌دهیم بیشترین آلودگی در این روزها در نانوایی‌ها اتفاق می‌افتد.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان، بیان کرد: تاجایی که امکان دارد نانوایی‌ها از ضدعفونی‌کننده‌ها و گندزداها استفاده کنند و در صورت امکان، امکانات شست و شوی دست را برای مشتریان فراهم کنند و اگر این امر ممکن نیست حتماً رعایت فاصله فیزیکی مشتریان را موردتوجه قرار دهند.

وی با اشاره به هدف تأکید فعالیت نانوایی‌ها تا ساعت 19 از طرف اداره بهداشت، تصریح کرد: نانوایی ها از ساعت 12 فعالیت خود را شروع کنند و تا ساعت 19 ادامه دهند و مردم هم به مرور نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

نصیری با بیان اینکه نیازی نیست که ما نان موردنیاز خود را نزدیک اذان و افطار تهیه کنیم، عنوان کرد: این فرهنگ‌سازی باید در جامعه شکل بگیرد تا فاصله‌گذاری اجتماعی هم در نانوایی‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های مشترک تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی در راستای نظارت بر کارگاه‌های پخت زولبیا و بامیه، افزود: چندین کارگاه پخت زولبیا و بامیه زیرزمینی در طول مدت سپری‌شده از ماه مبارک رمضان پلمب شد.

مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه برخی از شیرینی‌پزی‌ها، زولبیا و بامیه را بعد از پخت بسته‌بندی کرده و در فروشگاه‌های غیرمجاز به فروش می‌رسانند، ابراز کرد: ارائه زولبیا و بامیه در فروشگاه‌های غیر شیرینی‌پزی ممنوع است و مردم مواردی از این دست را گزارش دهند.

وی بیان کرد: با کارگاه‌های شیرینی‌پزی که زولبیا و بامیه را در سایر فروشگاه‌ها به فروش می‌رسانند به‌شدت برخورد می‌شود و این کارگاه‌ها به همین راحتی فک پلمپ نمی‌شوند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر