logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۵۹۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان:

دستورالعمل ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی آسیب دیده به بانک‌ها ابلاغ نشده است

دستورالعمل-ارائه-تسهیلات-به-واحدهای-صنعتی-آسیب-دیده-به-بانک‌ها-ابلاغ-نشده-است

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان در مورد ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی آسیب دیده از بیماری کرونا به بانک‌ها ابلاغ نشده است گفت: دولت هنوز هیچ سهمیه‌ای برای استانها تعیین نکرده است.

حسن دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه برای ارائه تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از بیماری کرونا هیچ دستورالعملی و مصوبه‌ای برای بانک‌ها ابلاغ نشده است اظهار کرد: در واقع تا به امروز هیچ سهمیه‌ای برای استان هنوز تعیین نشده است.

وی تصریح کرد: در این راستا مقرر شده وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به واحدهایی که خودشان احساس می‌کنند در اثر بیماری کرونا آسیب دیده هستند برای آنها پیامک ثبت درخواست تسهیلات و ادامه ارائه انجام کار ارسال می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه تا این لحظه لیستی برای شبکه بانکی در استان زنجان از واحدهای صنعتی آسیب دیده ارائه نشده است افزود: سهمیه‌ای هم ابلاغ نشده و در حال حاضر منتظر هستیم این دستورالعمل برای استان ابلاغ شود و مشمولین این تسهیلات هم باید مشخص شود تا بتوانیم آن را در استان عملیاتی کنیم.

وی استمهال سه ماهه اقساط از جمله اقدامات انجام برای آسیب دیدگان از بیماری کرونا عنوان کرد گفت: این امر برای 10 گروه در نظر گرفته شده که احتمال افزایش تعداد این گروه‌ها وجود دارد و این گروه‌ها در سه ماه اسفند٬ فروردین و اردیبهشت الزامی برای پرداخت اقساط‌‌ ‌شان وجود ندارد و این سه ماه به پایان اقساط شان اضافه می‌شود.

دادگر با تاکید بر اینکه برای عدم پرداخت تسهیلات این گروه هیچ جریمه‌ای نیز اعمال نمی‌شود افزود: تمامی وام‌های قرض‌الحسنه‌ نیز مشمول این سه ماهه استمهال هستند.

وی افزود: اگر هم بانکی و یا شعبه‌ای مبلغ وام را از حساب این افراد برداشت کرده و فرد مورد نظر می‌داند که جزو این 10 گروه اعلامی است می‌تواند به بانک ابلاغ کند و بانک هم موظف است مبلغ قسط را به حساب آن فرد برگرداند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به اینکه نوع دوم از تخفیف‌هایی که در نظر گرفته شده مربوط به موضوع چک‌های برگشتی است عنوان کرد: بانک‌ها جلوی چک‌های برداشتی را به لحاظ حقوقی نمی‌تواند بگیرد ولی به تمامی چک‌های برگشتی در این سه ماه فرصت داده شده تا فرد مورد نظر رفع سوء اثر کند و در این سه ماه صاحب چک برگشتی از خدمات بانکی مانند مسدود شدن حساب بخاطر چک برگشتی٬ اخذ تسهیلات٬ افتتاح حساب و غیره که در روزهای عادی اعمال می‌شد به خاطر آسیب بیماری کرونا این محدودیت‌ها در مدت سه ماه بعد از تاریخ برگشت خوردن چک اعمال نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات 12 درصدی که برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شده هنوز ابلاغ نشده و در حال حاضر در اختیار هیئت دولت بوده که برای مشمولان پیامک ارسال می‌شود افزود: شاید هم برخی از مشاغل ذی‌حق دریافت این تسهیلات باشد ولی برای آنها پیامکی ارسال نشود و منتظر هستیم که روند اجرای طرح ارائه تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه وام‌های ازدواج و همه تسهیلات قرض‌الحسنه مشمول طرح استمهال سه ماهه می‌شود افزود: اگر بانکی اقساط قرض‌الحسنه را در این سه ماه اخذ کرده موظف است به حساب افراد برگرداند.

به گزارش موج رسا کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند 98 و دو ماهه اول سال 99 شده اند به شرح زیر است:

1-مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت

2-مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

3-حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

4-دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

5-تولید و توزیع پوشاک

6-تولید و توزیع کیف و کفش

7- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

8- مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

9-مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

10- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر