logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۵۹۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان خبر داد

انجام صادرات ریلی استان زنجان به ترکیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

انجام-صادرات-ریلی-استان-زنجان-به-ترکیه-با-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه سرعت صادرات کند است گفت: در حال حاضر صادرات ریلی استان زنجان به ترکیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و در صدد سرعت دادن به روند صادرات هستیم.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا در جهان تبادلات مرزی در خیلی از کشورها از جمله ایران دچار مشکل شده و خیلی از صادرکنندگان از این موضوع آسیب اقتصادی دیدند اظهار کرد: در مقطعی از زمان که اوج شیوع کرونا بود به نوعی صادرات متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته است افزود: 70 درصد صادرات استان زنجان به کشور ترکیه بوده و این کشور به عنوان یکی از طرف تجاری مهم استان زنجان محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه رایزنی‌ها برای افزایش صادرات با رعایت پرتکل‌های بهداشتی انجام شده است افزود: از اوایل فروردین ماه مرز ریلی ترکیه و ایران باز شد و در حال حاضر کالاهای صادراتی و وارداتی از طریق ریلی به ترکیه انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه عراق نیز از جمله کشورهای مقصد صادراتی استان زنجان است عنوان کرد: صادرات به این کشور نیز با رعایت موارد بهداشتی انجام می‌شود.

رنگرونا با اشاره به اینکه بخشی از حجم صادراتی استان زنجان به کشورهای ازبکستان و قزاقستانانجام می شود گفت: مرز ورود کامیون‌ها به این کشورهای نیز بسته شده و برای حل این مشکل تلاش کردیم تا صادرات را از طریق ریلی انجام دهیم ولی ازبکستان اجازه ورود واگن را هم نمی‌دهد که در این شرایط عده‌ای صادرکنندگان با این چالش مواجه بوده و نیازمند حمایت و کمک دولتی هستند.

وی با تاکید براینکه مرزهای پاکستان و افغانستان نیز با توجه به شرایط نیمه فعال است گفت: مرزهای دریایی باز است و با توجه به شرایط جدید صادرکنندگان زنجان از این طریق کالاهای خود را صادر می‌کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید براینکه عمده مشکلات ما با کشور ترکیه است و در هفته گذشته صحبت‌هایی با رایزن بازرگانی سفارت ترکیه داشتیم عنوان کرد: همه مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و قرار براین شد طرف ترکیه‌ای مکاتبه‌‌ای با دولت ‌شان داشته باشند.

وی گفت: زنجان و ترکیه تبادلات بالایی در بحث تجارت دارند و اگر خسارتی هم در محدودیت تجاری باشد دو طرفه است.

رنگرونا خاطر نشان کرد: باید به این موضوع چاره اندیشی شود و بازرگانان ترکیه نیز در تلاش هستند این موضوع برطرف شود چون تجار ترک نیز با این وضعیت خسارت می‌بینند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر