logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۵۹۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

ویروس کرونا هیچ تغییر رفتاری نسبت به گذشته نداشته است

ویروس-کرونا-هیچ-تغییر-رفتاری-نسبت-به-گذشته-نداشته-است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با توصیه به رعایت مسائل بهداشتی، گفت: ویروس کرونا هیچ تغییر رفتاری نسبت به گذشته نداشته است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امشب در نشست خبری با بیان اینکه شواهدی بر تغییر رفتار ویروس کرونا و ضعیف شدن کرونا ویروس وجود ندارد، اظهار کرد: فعلا اصلی ترین راه جلوگیری از انتشار این ویروس فاصله گذاری اجتماعی است و هر امری که فاصله گذاری اجتماعی را کم کند موجب افزایش بیماری در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود باید منتظر عوارض بیماری در جامعه باشیم، ابراز کرد: متاسفانه بعد از 15 فروردین ماه باتوجه به شرایط ایجاد شده فاصله گذاری اجتماعی در استان نسبت به گذشته کمرنگ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تا به امروز 3 هزار 75 بیمار کرونایی بستری در کل استان داشته ایم، تصریح کرد: 272 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند.

وی با اشاره به کشف 5 مورد مثبت ابتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته، عنوان کرد: تعداد بیماران کرونایی استان به یک هزار و 25 نفر رسید.

قزلباش با بیان اینکه در طی 24 ساعت گذشته 30 نفر به دلیل مشکوک بودن به بیماری کرونا در استان بستری شده اند، افزود: تا به امروز 821 نفر از بیماران کرونایی ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه در طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در زنجان گزارش نشده است، ابراز کرد: تعداد کل فوتی های ناشی از بیماری کرونا در زنجان 108 نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به روش های تعیین درصد مرگ میر بیماران کرونایی در کشور، تصریح کرد: طبق این روش ها مرگ میر بیماران کرونایی در یک روش حدود 10 درصد و در روش دیگر 3 درصد است.

وی با بیان اینکه برای فعالیت اماکن مذهبی وزارت بهداشت دو شاخصه در نظر گرفته است، عنوان کرد: یکی از شاخص های وزارت بهداشت برای فعالیت اماکن مذهبی این است که در طی 14 روز گذشته در شهرستان مزبور میانگین مبتلا به ویروس کرونا یک نفر باشد.

قزلباش با اشاره به سیر نزولی مبتلایان کرونا ویروس در زنجان افزود: قرار بود در زنجان پیک بالای بیماری کرونا را شاهد باشیم ولی با رعایت مردم زنجان و اقدامات صورت گرفته این بیماری در استان کنترل شد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر