logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

بیشتر مدارس زنجان تخریبی و نیازمند بازسازی است/نیازمند مشارکت بخش خصوصی و خیران در ساخت مدارس هستیم

بیشتر-مدارس-زنجان-تخریبی-و-نیازمند-بازسازی-است-نیازمند-مشارکت-بخش-خصوصی-و-خیران-در-ساخت-مدارس-هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه بالغ بر 180 هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: 2 هزار و 200 باب مدرسه در استان برای تحصیل دانش آموزان وجود دارد که بسیاری از این مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی است.

به گزارش موج رسا، مرتضی تمجیدی امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان اظهار داشت: در سطح استان زنجان یک هزار و 600 فضای ساختمانی پذیرای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است..

وی با اشاره به حضور جدی خیران در امر مدرسه سازی تصریح کرد: برای اجرای پروژه های آموزشی بویژه ساخت مدارس نیازمند مشارکت جدی خیران هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: خیران حامیان ما در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری بوده ومی توانند در زمینه‎های ساخت و ساز، نگهداری، تأمین تجهیزات و وسایل آموزشی  یاری گر دولت باشند.

وی با بیان اینکه خیران در حوزه درمان استان کارهای بزرگ و ارزشمندی را انجام داده اند، تصریح کرد: خیران در حوزه درمان کارهای بزرگی انجام دادند که این مشارکت خیران سبب شده است تا تصویر خوبی از مردم زنجان در سطح  کشور ایجاد شود که می توان با حضور خیران در ساخت مدارس نیز در این زمینه نیز در کشور مقام‌آور شد.

تمجیدی ابراز کرد: 90 درصد از مدارس با بودجه دولت اداره می‌شود که این مدارس سرانه کمی برای اداره دارند و نیازمند مساعدت خیران در این زمینه هستیم.

تمجیدی با اشاره به محدودیتهای مالی دولت برای ساخت مدارس عنوان کرد:  دولت اعتبارات کمی برای ساخت مدارس داشته و در این زمینه نیازمند مشارکت‌ بخش خصوصی و خیران هستیم.

سعد الله نصیری قیداری ، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز با اشاره به اینکه  آموزش و پرورش اولویت 15 سال آینده جهان به شمار می آید، تصریح کرد: برای داشتن سیستم آموزش موفقیت آمیز نیازمند اصلاح زیرساختها و فضاهای آموزشی هستیم.

نصیری قیداری افزود: علم، آموزش و فرهنگ سه محور تحقق عدالت و توسعه و صلح است که یونسکو نیز با تکیه بر این موارد شکل گرفته است.

وی فرق انسان و حیوان را در برخورداری از سه موهبت علم، آموزش و فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: آموختن و آموزش مهم ترین هدف خلقت انسان بوده است اما باید در کنار علم آموزی، اخلاق مداری نیز وجود داشته و اخلاق انسان نیز رشد یابد.  دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به جایگاه آموختن و علم آموزی در دین اسلام یادآور شد: پیامبر گرامی ما رسالت خود را با خواندن آغاز کرد و این نشان از ارج بالای آموختن در دین اسلام دارد که اگر این موضوع در اولویت قرار داده می شد امروز جهان ما جهانی دیگری بود.

وی با اشاره به لزوم مشارکت خیران در امر مدرسه سازی و آموزش ابراز کرد: امروز ما نیازمند حضور خیرانی هستیم که با صرف دسترنج خود در راه کمک به حوزه آموزش کشور قدم برداشته اند که بدون این افراد دچار لطمه می شویم.

در ادامه علی عسگری، مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان  با بیان اینکه 19 پروژه بهسازی و ساخت مدارس در استان بدلیل نبود اعتبار متوقف شده است، خاطرنشان کرد: خیران می توانند با کمک های خود سبب به سرانجام رسیدن این پروژه‎های آموزشی باشند.

وی تصریح کرد: ساختمان بیشتر مدارس استان فرسوده بود و نیاز به مقاوم‌سازی و افزایش استحکام دارند./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر