logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۵۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

مبارزه با سن گندم در بیش از 130 هزار هکتار از اراضی زنجان/ با آزاد سازی نهاده‌های دامی از بنادر کشور مشکل مرغداران حل می‌شود

مبارزه-با-سن-گندم-در-بیش-از-130-هزار-هکتار-از-اراضی-زنجان-با-آزاد-سازی-نهاده‌های-دامی-از-بنادر-کشور-مشکل-مرغداران-حل-می‌شود

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به حل مشکل کمبود نهاده‌های مرغداران در استان زنجان گفت: مشکل قابل حل بوده و با آزاد سازی نهاده‌های دامی از بنادر کشور مشکل مرغداران حل می‌شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تامین نهاده‌های مرغداریها اظهار کرد: مرغداران در ایام شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند و با کاهش میزان مصرف دچار زیان می‌شدند که اقداماتی در این راستا انجام شد.

وی تصریح کرد: خیلی از مرغداری‌ها نیز به خاطر ماه مبارک رمضان جوجه ریزی خود را افزایش داده بودند که با افزایش روند تولید تقاضا نیز کم شد که وارد عمل شدیم و پشتیبانی امور دام استان اقدام به خرید مرغ از مرغداری‌ها کرد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بیش از 700 تن مرغ از مرغداری‌ها خریداری شد ادامه داد: با این اقدام قیمت مرغ در بازار تثبیت شد و جلو روند نزولی گرفته شد چرا که اگر این اقدام انجام نمی‌شد مرغداری‌ها زیان زیادی را متحمل می‌شدند.

وی گفت: در این برهه از زمان نیز به دلیل مشکلات ارزی باعث شده بود مرغداری‌ها با کمبود نهاده در استان زنجان مواجه شوند که توزیع بخش کوچکی از ذخایر استراتژیک کمبودها تا حدودی جبران شد.

تاراسی افزود: اخیرا نیز حدودا یک هزار و 512 تن ذرت به مرغداریها تخصیص دادیم که یک مقدار از مشکلات این تولید کنندگان تامین شد و تقریبا مشکلات ارزی نیز قابل حل بوده و قرار است بیش از یک میلیون تن نهاده آزاد شود که با این اقدام مشکلات کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: مشکل مرغداران قابل حل بوده و نگرانی افزایش قیمت مرغ در آینده نیز وجود ندارد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه نیز با اشاره به مبارزه به سن گندم در استان زنجان عنوان کرد: این علمیات در سراسر استان آغاز شده و مزارع استان توسط 50 اکیپ پایش می‌شود و  در حال حاضر مبارزه با افت گندم در دستور کار قرار گرفته و مبارزه با سن گندم در 20 هزار هکتار و سن پوره گندم در 115 هزار هکتار انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از لحاظ سموم نیز هیچ نوع کمبودی نداریم و تدابیر لازم از گذشته در این خصوص انجام شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر