logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۵۹۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد؛

شیرینی سود دلالان بازار میوه را تلخ کرده است/ لزوم جلوگیری از صادرات برای کنترل بازار داخلی

شیرینی-سود-دلالان-بازار-میوه-را-تلخ-کرده-است-لزوم-جلوگیری-از-صادرات-برای-کنترل-بازار-داخلی

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان زنجان در مورد عامل بالا رفتن قیمت برخی از میوه تا مرز 15 هزار تومان گفت: صادرات و دلالان عامل افزایش قیمت میوه و تربار در زنجان هستند.

مرتضی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت افزایش قیمت برخی از اقلام میوه در بازار زنجان اظهار کرد: صادرات و دلالان منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود و زمانی که راه صادرات بسته می‌شود قیمت‌ها افت می‌کند.

وی تاکید کرد: در یک روز گذشته جلوی صادرات هندوانه گرفته شده و قیمت آن از 3 هزار و 500 تومان به یک هزار 800 تا 2 هزار تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان زنجان افزود: گوجه فرنگی نیز از یک هفته گذشته 5 تا 60 هزار تومان در بازار عرضه می‌شد که بعد از ممنوعیت صادرات به پایین‌تر از 2 هزار 500 تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر قیمت پرتقال، سیب و موز در بازار زنجان بسیار بالا رفته و علت آن هم موضوع صادرات و سوء استفاده دلالان است.

هاشمی بیان کرد: در حال حاضر مشکلی در بازار وجود ندارد و در میوه هم کمبودی نداریم به شراط آنکه جلو صادرات گرفته شود چرا که صادرات یک محصول بلافاصله قیمت آن در بازار افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیب و پرتقال مورد نیاز بازار از سردخانه‌های میانه و زنجان تامین می‌شود گفت: عده‌ای سیب و پرتقال را در انبارها ذخیره کردند و باعث افزایش قیمت‌ها شدند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر دلال بازی در بازار میوه و تره بار افزایش یافته و میوه‌هایی الان به بازار تزریق می‌شود توسط دلالانی که میوه‌ها را انبار کردند، اتفاق می‌افتد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر