logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۵۹۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

آزادسازی سهام عدالت موجب ماندگاری سرمایه گذاران می‌شود

آزادسازی-سهام-عدالت-موجب-ماندگاری-سرمایه-گذاران-می‌شود

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: آزادسازی سهام عدالت و ورود مردم به بازار سرمایه موجب ماندگاری سهامداران می‌شود.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در برخی کشورهای جهان سهامداری و حضور مردم در بازار سرمایه بیش از 50 درصد است در حالی که این میزان در کشور ما کمتر از 5 درصد بوده و باید این حضور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دولت وعده سهام عدالت را داده است که در اختیار مردم نبوده و امکان فروش ندارد، افزود: اگر این سهام در بورس معامله شود اگر چه به صورت محدود خواهد بود تا بازار توان جذب را داشته باشد، در حضور مردم در بورس تاثیرگذار خواهد بود.

این استاد دانشگاه افزود: این موضوع موجب می‌شود تا 50 میلیون ایرانی کد سهام گرفته و با بازار سرمایه آشنا شده و علاقه‌مند به فروش سهام شده، سهام دیگری بخرند یا میزان سهام خود را افزایش دهند که این امر موجب عمق بازار سرمایه می‌‎شود.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: با ورود سهام عدالت، بخش خصوصی و مردم به بورس، شرکت‌های سرمایه گذاری می‌توانند با افزایش سرمایه و فروش سهام تامین مالی کرده و همانگونه که موجب ماندگاری سهامداران شوند.

محمودی اصل خاطرنشان کرد: مردم در چنین شرایطی نقدینگی خود را به جای بازار مسکن، طلا، ارز، خودرو در بازار سرمایه‌گذری وارد می‌کنند تا تورم کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه کنترل تورم به نفع مردم و تولید است، افزود: در شرایط تورمی بخش تولید بیشترین آسیب را متحمل می‌شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: شرایط تورمی موجب عدم ثبات در خرید مواد اولیه و تجهیزات شده و فروش تجهیزات را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

محمودی اصل گفت: باید سال‌ها پیش سهام عدالت آزاد می شد تا بتوانیم به نفع احسن از پس همه مشکلات برآمده و بازار سرمایه را مدیریت کرده و از نوسات غیر منطقی جلوگیری کنیم تا سهامداران ماندگار شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر