logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۵۹۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

راه‌اندازی تور مجازی جاذبه‌های گردشگری استان زنجان/ 6 هزار صنعتگر زنجانی فعالیت خود را از سر می‌گیرند

راه‌اندازی-تور-مجازی-جاذبه‌های-گردشگری-استان-زنجان-6-هزار-صنعتگر-زنجانی-فعالیت-خود-را-از-سر-می‌گیرند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به منظور معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان زنجان تور مجازی راه‌اندازی شده است.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به مناسبت نوروز و از سوی ستاد خدمات سفر استان زنجان، تور مجازی جاذبه‌های تاریخی و اماکن تاریخی استان راه‌اندازی شد.

وی با ییان اینکه 45 کلیپ از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگی استان زنجان تهیه و در فضای مجازی منتشر شد، افزود: بازدیدهای خوبی از جاذبه‌های استان انجام شد.

این مسئول از آغاز اجرای پروژه‌هایی برای تهیه فیلم‌های کوتاه و ویدئو کلیپ برای معرفی جاذبه‌ها، اماکن تاریخی و موزه‌‎های استان زنجان خبرداد و گفت: از طریق فضای مجازی امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص بازگشایی تاسیسات گردشگری استان زنجان، گفت: تاسیسات گردشگری استان پس از ثبت‌نام در سامانه ستاد پیشگیری از کرونا و کد رهگیری امکان فعالیت خواهند داشت.

ارجمند با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تاسیساتی که امکان فعالیت دارند، ضروری است، افزود: دفاتر خدمات سفر نیز باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی گفت: در حال حاضر فضاهای پذیرایی، موزه‌ها و اماکن تاریخی استان زنجان تعطیل است و در زمینه تابع تصمیمات ستاد ملی پیشگیری از کرونا هستیم.

این مسئول گفت: کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی استان زنجان نیز با اولویت صیانت از سلامت کارکنان بازگشایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تجمع در محل کارگاه، بازارچه و فروشگاه‌های صنایع دستی ممنوع است، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی این اصناف ضروری است.

ارجمند گفت: فعالان صنایع دستی زنجان به دلیل شیوع بیماری کرونا به دلیل عدم امکان فروش محصولات خود با مشکلات اقتصادی مواجه شدند.

این مسئول با بیان اینکه خسارت به حوزه صنایع دستی استان در دست بررسی است، افزود: در حال حاضر امکان ثبت‌نام و از سرگیری فعالیت برای 6 هزار صنعتگر و هنرمند زنجانی فراهم شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر