logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۵۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

کشت گندم در 318 هزار هکتار از اراضی استان زنجان/ تولید گندم به بیش از 430 هزار تن می‌رسد

کشت-گندم-در-318-هزار-هکتار-از-اراضی-استان-زنجان-تولید-گندم-به-بیش-از-430-هزار-تن-می‌رسد

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان در مورد وضعیت مزارع گندم استان زنجان گفت: پیش‌بینی شده تولید گندم امسال به بالای 430 هزار تن برسد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در تامین اقلام پروتئینی مانند گوشت قرمز و گوشت سفید در تولید هیچ گونه مشکلی نداریم ولی تامین و توزیع این اقلام برعهده سازمان صمت است اظهار کرد: در تولید این اقلام مشکلی نداریم و بیش از نیاز استان نیز تولید داریم.

وی تصریح کرد: در تولید گندم نیز با توجه بارش‌های خوبی که امسال داشتیم امیدواریم که بتوانیم رکورد جدید را در تولید ثبت کنیم.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته هم وضعیت تولید گندم خوب بود در حالی که در خرید گندم مشکل داشتیم که برخی از کشاورزان گندم‌های تولیدی خود را تحویل دولت ندادند.

وی با اشاره به اینکه امسال مشکل قیمت خرید گندم تقویت شده است افزود: سال گذشته خرید گندم حدود 300 هزار تن بود که نزدیک 420 هزار تن تولید گندم را داشتیم که کشاورزان از این میزان 60 هزار تن را برای خود نگهداری کردند.

تاراسی با اشاره به پیش بینی های امسال افزود: امسال انتظار ما از تولید گندم حدود 420 تا 430 هزار تن است.

وی با تاکید براینکه با توجه به تولید گندم پیش‌بینی می‌کنیم میزان خرید گندم امسال بیش از 350 هزار تن برسد افزود: امسال میزان سطح کشت گندم در استان زنجان 318 هزار هکتار که 300 هزار هکتار دیمی بوده و 18 هزار هکتار نیز آبی است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: کشت گندم در این میزان سطح 100 درصد اتفاق افتاده و وضعیت کشت گندم موفقیت 100 درصدی را دارد و با این اوصاف با وجود بارشها حال مزارع گندم استان زنجان بسیار خوب است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر