logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۵۹۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول هماهنگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان:

روستاهای بالای 20 خانوار استان زنجان تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

روستاهای-بالای-20-خانوار-استان-زنجان-تا-پایان-امسال-به-اینترنت-پرسرعت-مجهز-می‌شوند

مسئول هماهنگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه تا به امروز 397 روستای بالای 20 خانوار در استان به اینترنت پرسرعت مجهر شدند گفت: 317 روستا نیز تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت مجهر خواهند شد.

حامد سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه یکی تکالیفی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه دارد ایجاد زیرساخت ارتباطی در 80 درصد از روستاهای کشور است اظهار کرد: این زیر ساخت‌ها در 4 حوزه آموزش، سلامت، بانکداری و کشاورزی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا پروژه‌هایی را در سطح استان زنجان تعریف شده که یکی از این پروژه‌ها این است تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته و از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شوند.

مسئول هماهنگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان زنجان را 714 روستا عنوان کرد و گفت: تا به امروز 397 روستای بالای 20 خانوار در استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی یافته و به اینترنت پرسرعت مجهر شدند.

وی با تاکید براینکه بقیه روستاها جزو برنامه‌های امسال است گفت: تا پایان امسال عملا همه روستاهای بالای 20 خانوار استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی خواهند یافت.

سرایی عنوان کرد: قطعی ارتباط در برخی مواقع به خاطر شرایط جوی و رعد و برق‌ها و صاعقه‌ها به صورت مقطعی داریم اما به هیچ وجه قبول نداریم که یک روستا قطعی تلفن به مدت طولانی داشته باشد.

وی عنوان کرد: یکی از ابزارهای کمکی روستاییان سامانه 195 است که می‌توانند مشکلات خود را در سامانه 195 که مرتبط به حوزه اطلاعات و فناوری اطلاعات می‌شود مانند ارتباطات اینترنت پست، پست بانک و سایر حوزه‌های مرتبط به ارتباطات را منعکس کنند و این قول را هم به روستاییان می‌دهیم که مشکلاتشان را پیگیری کرده و در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.

مسئول هماهنگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان عنوان کرد: مردم می‌توانند گزارش مشکلات خود را از طریق سامانه تلفنی 195 و هم از طریق آدرس سایت https://195.cra.ir/ به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اعلام کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از ارائه خدمات در روستاهای مناطق محروم که توسط بخش خصوصی به صرفه نیست خدمات اموری اجباری که از طریق دستگاه های خود پرداز (USO)ارائه می‌شود که تا به امروز 36 دستگاه خودپرداز در قالب همکاری با پست بانک در روستاهایی که فاقد خدمات خرده بانکی بودند نصب شده و در سالجاری نیز در صدد افزایش تعداد این دستگاه‌ها در روستاها هستیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر