logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۵۹۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
به دلیل عملکرد قوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از طرف سازمان بهداشت جهانی مطرح شد:

سازمان بهداشت جهانی درخواست مستندسازی از طرح بسیج غربالگری استان زنجان را دارد

سازمان-بهداشت-جهانی-درخواست-مستندسازی-از-طرح-بسیج-غربالگری-استان-زنجان-را-دارد

کریستوف هملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به اقدامات بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی زنجان در کنترل کرونا ویروس، درخواست مستند سازی از طرح بسیج غربالگری استان زنجان را مطرح کرد.

به گزارش موج رسا; دکتر کریستوف هملمن در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: از استاندار زنجان، رئیس انیستیتو پاستور ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان کمال تشکر را به دلیل توضیحات ارائه شده دارم.

وی ابراز کرد: با دعوت رئیس انیستوتو پاستور ایران، از این امر مطلع شدیم که طرح بسیج قربالگری در زنجان انجام می شود و در این طرح ویژه نه تنها بحث غربالگری از طریق تست آزمایشگاهی مهم است بلکه بحث رهگیری تماس در آن نیز مهم است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: این کار در سطح ارائه خدمات اولیه از طریق مراکز جامع خدمات در حال اجرا است و نه در داخل بیمارستان ها و این خیلی مهم است که ما بتوانیم این طغیان و این اپیدمی را کنترل کنیم.

وی عنوان کرد: من سیستم بهداشتی ایران را میشناسم؛ و این کاری که در زنجان و دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان یک سیستم بهداشتی قوی انجام می شود را از طریق وزیر بهداشت و رئیس کمیته ملی کرونا ویروس مطلع هستم.

هملمن عنوان کرد: خوشحال هستیم که وزارت بهداشت ایران ما را مورد اطمینان قرار داد و این موضوع را با ما مطرح کردند و نظرات تیمی که از سازمان بهداشت جهانی آمده بود را می پرسند واین را مطرح می کنند که این کار ها در این شرایط ایران آیا عملی هست یا خیر؟.

وی ادامه داد: ما به عنوان یکی از آژانس ها بین المللی به صورت بسیار نزدیکی با دولت و وزارت بهداشت کار می کنیم و در این بارش افکار درگیر شدیم و جای تشکر دارد که در این برنامه با هم مشورت کردند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی ابراز کرد: بحث زنجان به دلیل انجام این اقدام خیلی مهم است که نه تنها تست کرونا و رهگیری تماس را داشته است بلکه تیریاژ بیماران را قبل از بستری شدن در بیمارستان ها داشته تا بتواند زنجیره انتقال را قطع کند؛ این بهترین کاری است که انجام شده و ما خوشحالیم که در این استان این اتفاق افتاده و این استان در این قضیه پیشگام بوده است.

وی تصریح کرد: فرق برنامه کشوری با برنامه استانی این است که در برنامه کشوری سیاست نوشته می شود و در استان ها اجرا می شود و همیشه این ریسک وجود دارد که اگر برنامه به نحوی به خطا برود اولین برخود با استان است و اگر به مرحله افتخار و موفقیت برسد افتخار به استان می رسد؛ خدا را شکر این افتخار برای شما می ماند که کار به این خوبی را در منطقه انجام داده اید و این اجازه را به ما بدهید که ما بتوانیم یک مستند سازی مشترکی داشته باشیم از این برنامه تا تمامی کشور ها از این داده ها بتوانند استفاده کنند.

//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر