logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۵۸۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل نظامی:

پرتاب ماهواره نور توان دفاعی کشور را نشان می‌دهد/ "ما می‌توانیم" پیام ماهواره نور است

پرتاب-ماهواره-نور-توان-دفاعی-کشور-را-نشان-می‌دهد-"ما-می‌توانیم"-پیام-ماهواره-نور-است

کارشناس مسائل نظامی با اشاره به دشمنی های استکبار جهانی علیه نظام اسلامی، گفت: پرتاب ماهواره نور یک گوشزد به آنهایی است که چشم طمع به این مرز و بوم دارند.

امیر یدالله واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سالروز شهادت خلبان شهید علی اکبر شیرودی، اظهار کرد: زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد ما موشک زمین به زمین دور برد نداشتیم و از اواسط جنگ این موشک های خریداری و توسط دانشمندان ایرانی رمز گشایی شد.

وی با بیان اینکه ساخت موشک های ایرانی در زمان جنگ تحمیلی توسط شهید حسن تهرانی مقدم شروع شد، ابراز کرد: بعد از جنگ تحمیلی موشک های دور برد عالی ساخته شد که موجب ارتقا قدرت دفاعی کشور شد و اگر این موشک های نبود چشم طمع خیلی از کشور به دنبال ایران بود.

کارشناس مسائل نظامی با یادآوری موشک باران پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد توسط موشک های دور برد جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد بقا داشته باشد باید توان دفاع بالایی داشته باشد و خوشبختانه با تلاش و همت عزیران وطن محقق شده است.

وی با بیان اینکه ارسال این ماهواره به فضا توان موشکی کشور را نشان می دهد چرا که موشکی با این توان و قدرت در کشور باید موجود باشد که این ماهواره پرتاب شود، عنوان کرد: هر کشوری قادر به ساخت این نوع موشک ها نسیت و دنیا واقعا با این اقدام سپاه فهمید که قدرت موشکی کشور بالا است.

خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دورن دفاع مقدس با بیان اینکه در برابر اکثر کشور های دنیا و همان هایی که ادعای ابرقدرتی در جهان را می کنند با این حجم از تحریم هایی که وجود دارد پرتاب ماهواره نور یک اقدام عظیم است، افزود: ساخت موشک و ماهواره وقراردان آن در مدار و انجام وظایفی که برای ماهواره تعریف شده است در این وضعیت تحریم ها کار بزرگی است که عزیران این مرز و بوم این کار را کردند.

وی با بیان اینکه این اقدام یک گوشرد برای افرادی است که به این رمز و بوم چشم طمع دوخته اند، ابراز کرد: من دست سازندگان این ماهواره و موشک ها را می بوسم و این یک شروع است، امیدواریم در آینده ماهواره هایی با قدرت بالا تر به فضا بفرستیم تا دشمنان چشم طمعی به کشور ما نداشته باشند.

امیر واعظی با بیان اینکه استکبار جهانی علاوه بر اینکه با اسلام انقلابی و اسلام ظلم ستیز مخالف است و دشمنی می کند با مردم ایران یک دشمنی عمیق تردارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام انقلابی و ظلم ستریز است استکبار جهانی با مردم ایران دشمن است.

وی با بیان اینکه پیام این ماهواره به جهانیان این است که ماهستیم، قادریم ومی توانیم، عنوان کرد: این ماهواره به استکبار گفت ما می توانیم کار های خارق العاده انجام دهیم که حتی شما نمی توانید به آن ها فکر کنید.

کارشناس نظامی بیان کرد: با هوش و درایتی که مردم ایران و به خصوص جوانان این مرز وبوم دارند مانند شهید شهریاری شگفتی هایی خلق خواهند شد به گونه ای که استکبار جرات نگاه بد به کشور نداشته باشد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر