logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۵۸۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد

انهدام باند کلاهبرداری 22 میلیاردی در زنجان

انهدام-باند-کلاهبرداری-22-میلیاردی-در-زنجان

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری و پولشویی 22 میلیاردی توسط پلیس فتا در زنجان خبرداد.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با رصد و پايش‌هاي شبانه‌روزي فضای مجازی و دریافت گزارش های مردمی، از فعاليت يکي از متهمان سابقه‌دار در جرم برداشت غيرمجاز و  کلاهبرداری مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی با اعلام اینکه پس از تحقیقات فنی و پلیسی،  عامل اصلی باند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد تصریح کرد: در بازرسی از حساب های بانکی وی مشخص شد در طول 45 روز بیش از 2 هزار تراکنش مالی در بستر سایت های غیر مجاز انجام شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه گوشي تلفن همراه، يک دستگاه لپ تاپ، 4 عدد سيم کارت ، 3عدد فلش مموري و 5 کارت بانکي با نام افراد مختلف کشف شد.

سردار جهانبخش اذعان داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با همدستی چند فرد دیگر با تشکیل آی دی با نام های مستعار در فضای مجازی وسوءاستفاده از کارت‌هاي بانکي افراد دیگر، با تطمیع و پرداخت مبالغ به صاحبان کارت های بانکی اقدام به کلاهبرداری و  پولشوئي می کرد.

 وی با اشاره به دستگیری 4 نفر ازاعضای این باند، اظهار داشت: با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد گردش مالي بالغ بر 22 میلیارد ریال توسط متهمان در زمینه کلاهبرداری و پولشویی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به این پرونده همچنان در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: هموطنان جهت پیشگیری ازهرگونه کلاهبرداری از افشای اطلاعات حساب‌های بانکی خود داری و به توصیه‌های پلیس فتا در انجام تراکنش‌های مالی و اینترنتی توجه کنند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر