logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۵۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

مصر دیوار الکترونیکی در مرز با غزه احداث می‌کند

مصر-دیوار-الکترونیکی-در-مرز-با-غزه-احداث-می‌کند

منابع مصری از شروع به کار مصر برای احداث دیوار الکترونیکی در صحرای سینا در مرز با غزه خبر دادند.

به گزارش موج رسا; پایگاه خبری «العربی الجدید» از شروع به کار نیروهای مهندسی ارتش مصر برای ساخت دیوار الکترونیکی پیشرفته در مرز سینا با نوار غزه خبر داد.

منابع بومی مصر به العربی الجدید گفتند که برخلاف دیوار بتنی که ارتش مصر بیش از دو ماه قبل ساخت آن را آغاز کرد، نیروهای مهندسی ارتش مصر ساخت یک دیوار الکترونیکی دیگر را در فاصله چند متری از دیوار بتنی آغاز کردند.

این منابع اعلام کردند که براساس اطلاعات دریافت شده  این دیوار مجهز به سنسورهای الکترونیکی و دوربین‌های حرارتی است که مانع از دسترسی هر کسی به مرز فلسطین و مصر در 14 کیلومتری گذرگاه کرم ابو سالم تا ساحل دریای مدیترانه می‌شود.

دیوار جدید در چارچوب تلاش‌های مصر برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای نفوذ در مرز بین نوار غزه و سینا، با وجود اقدامات امنیتی  است که سالهاست توسط طرف فلسطین انجام می شود.

هنوز طرف مصری هیچ واکنش رسمی به خبرهای حاکی از ساخت دیوار الکترونیکی و اهداف این کار نشان نداده است به خصوص در این مقطع که صحبت از نقش مصر و سینا در معامله قرن است که راه حل نهایی مسئله فلسطین را در سایه همسایگی سینا و نوار غزه را هدف گرفته است./ فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر