logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۵۸۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل نظامی:

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره سپاه بی‌اثر بودن تحریم‌ها را ثابت کرد/ اقتدار نظامی لازمه اقتدار سیاسی است

پرتاب-موفقیت‌آمیز-ماهواره-سپاه-بی‌اثر-بودن-تحریم‌ها-را-ثابت-کرد-اقتدار-نظامی-لازمه-اقتدار-سیاسی-است

کارشناس مسائل نظامی با اشاره به افرایش قدرت نظامی و سیاسی کشور در پی پرتاب ماهواره نور، گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره سپاه بی‌اثر بودن تحریم‌ها را ثابت کرد.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پرتاب ماهواره نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضا، اظهار کرد: پرتاب ماهواره نظامی برای اولین بار در منطقه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رخ داد.

وی با اشاره به اینکه فقط چند کشور محدود قادر به پرتاب این نوع ماهواره هستند، ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح است.

کارشناس مسائل نظامی با بیان اینکه این اقدامات نشان می‌دهد که تحریم‌های چندین ساله ایران توسط قدرت‌های بزرگ و در راس آنها آمریکا نه تنها تأثیری بر پیشرفت نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه در حوزه دفاعی نداشته است بلکه باعث تبدیل تهدید به فرصت شده، تصریح کرد: نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و امروز به‌عنوان قدرت بین‌المللی درصحنه بین‌الملل عرض اندام می‌کنند و حرفی برای گفتن دارند.

وی بیان کرد: طبیعتاً پرتاب این ماهواره علی‌رغم میل باطنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی توان این نظام اسلامی را درصحنه بین‌المللی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قادر نیستند جلوی پیشرفت نظام اسلامی را به‌ویژه در حوزه دفاعی بگیرند.

اسماعیلی با بیان اینکه این ماهواره امتیازهای ویژه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه نیروهای مسلح دارد عنوان کرد: با این ماهواره می توان از فضا بر منطقه کنترل داشت که تا به امروز این امکان در اختیار ما نبوده تا بتوانیم از فضا اطلاعات منطقه را دریافت کنیم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما با این ماهواره می‌توانیم اطلاعات منطقه و فرا منطقه و هر آنچه نیاز جمهوری اسلامی است به‌ویژه در حوزه اطلاعات و نظامی را در یافت کنیم افزود: این یک توان بزرگی است که در اختیار نظام اسلامی و نیروهای مسلح قرارگرفته است.

کارشناس مسائل نظامی با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه آمریکای جنایتکار از این توان نظام عصبانی هستند ابراز کرد: استکبار در این شرایط بحرانی که برای آن‌ها به وجود آمده است باور نداشت که نظام جمهوری اسلامی به این عرصه ورود و به این پیشرفت دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر نوع قدرتی و در هر مقطعی افرایش پیدا کند می‌تواند در حوزه سیاسی و دیپلماسی توان نظام را ارتقا بخشد، خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد در جایی صحبتی و یا مذاکره ای با قدرت های استکباری و مخصوصا کشور های اروپایی و آمریکا شکل بگیرد با قدرت بالاتر این صحبت ها انجام می شود.

اسماعیلی بیان کرد: هر زمان کشوری قدرت دفاعی خود را بالا ببرد در حوزه چانه‌زنی و در سیاسی می تواند دست بالاتر را بگیرد و به خواسته های خود دست پیدا کند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر