logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۵۸۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان:

صادرات فرش دستبافت زنجان وضعیت خوبی ندارد/ دستمزد بافندگان متناسب با تورم نیست

صادرات-فرش-دستبافت-زنجان-وضعیت-خوبی-ندارد-دستمزد-بافندگان-متناسب-با-تورم-نیست-

رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت بازار فرش دستبافت خوب نیست گفت: تورمی که هر ساله در ایران اتفاق می‌افتد بر بازار فرش آسیب می‌زند.

محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت بازار فرش در استان زنجان اظهار کرد: وضعیت بازار فرش در 6 ماهه دوم سال 98 بدتر شده است.

وی در مورد افزایش قیمت مواد اولیه فرش در استان زنجان تصریح کرد: عمده مواد اولیه فرش وارداتی است و قیمت‌ مواد اولیه براساس قیمت دلار افزایش یافته است.

رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت ابریشم فرش‌های دستبافت در حدود یک میلیون تومان و کیفیت‌های مرغوب نیز یک میلیون و 150 هزار تومان است بیان کرد: در حال حاضر نیز به دلیل بیماری کرونا که باعث شده مراودات تجاری کاهش یابد، این موضوع بر افزایش قیمت‌ها هم تاثیر گذاشته است.

وی با تاکید براینکه قیمت تمام شده فرش‌های ابریشمی افزایش یافته است عنوان کرد: به دلیل تورم موجود قیمت‌ها بالا رفته و این موجب رکود بازار فرش شده است.

جعفری با اشاره به اینکه تورمی که هر ساله در ایران اتفاق می‌افتد بر بازار فرش آسیب می‌زند عنوان کرد: افزایش تورم در صادرات فرش تاثیر منفی گذاشته و صادرات را مختل می‌کند.

رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه مراودات تجاری ما با مسائل سیاسی گره خورده و همچنین موضوع اعمال تحریم‌ها نیز صادرات را تحت تاثیر قرار داده است افزود: در حال حاضر صادرات فرش تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با تاکید براینکه دستمزد بافندگان فرش براساس تورم بالاتر نرفته که این موضوع نیز باعث کاهش انگیزه بافندگان فرش شده است ابراز کرد: فعالیت‌های اقتصادی تابع عرضه و تقاضا است و اگر تقاضا باشد عرضه هم اتفاق می‌افتد.

جعفری با بیان اینکه بازار فرش در نیم سال دوم 98 وضعیت خوبی نداشت افزود: تا پایان مهر ماه 98 فرش دست‌بافت بازار خوبی داشت اما از آذرماه 98 تا به امروز وضعیت خوبی ندارد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر