logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۵۸۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل هواشناسی استان زنجان خبر داد

احتمال آبگرفتگي معابر و طغیان رودخانه‌هاي فصلي در استان زنجان

احتمال-آبگرفتگي-معابر-و-طغیان-رودخانه‌هاي-فصلي-در-استان-زنجان

همتی مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به وضعیت جوی استان زنجان در سه روز آینده استان زنجان گفت: هوای استان زنجان در سه روز آینده بارانی بوده و احتمال آبگرفتگي معابر و طغیان رودخانه‌هاي فصلي وجود دارد.

رسول همتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به هشدار نارنجی برای وضعیت جوی استان زنجان اعلام شده است اظهار کرد: بارندگی‌ها بعد از روز پنج‌شنبه در استان زنجان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی به مدت سه روز در استان زنجان فعال خواهد بود بیان کرد: بارش‌های همراه به صورت رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شديد تا شديد و احتمال تگرگ نیز در برخی مناطق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان این بارش‌های تمام مناطق استان به ویژه شرق و جنوب استان زنجان فرا می‌گیرد افزود: احتمال آبگرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌هاي فصلي وجود دارد.

وی با تاکید براینکه این اطلاعیه به دستگاه‌های بحرانی استان ابلاغ شده است بیان کرد: همچنین احتمال آسيب در اثر رعد و برق‌هاي شديد، آسيب به تاسيسات شهري و روستايي در اثر وزش بادهاي نسبتا شديد نیز وجود دارد.

همتی بیان کرد: توصیه می‌شود مردم از از تردد و توقف در حاشيه رودخانه‌ها و مسيل‌ها و همچنين توصیه می‌کنیم مردم در ارتفاعات و فضاهاي باز خودداری کنند تا از خطرات احتمالی رعد و برق در امان بمانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این بارش‌های از روز پنج شنبه آغاز شده و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.//ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر