logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۵۸۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

ادامه رایزنی‌ها برای حل مشکل معترضین محل انتقال پسماندهای روی در زنجان/ پسماندها تا آمادن شدن محل جدید در شهرک روی دپو می‌شوند

ادامه-رایزنی‌ها-برای-حل-مشکل-معترضین-محل-انتقال-پسماندهای-روی-در-زنجان-پسماندها-تا-آمادن-شدن-محل-جدید-در-شهرک-روی-دپو-می‌شوند

فرماندار زنجان گفت: دپو پسماند روی در محل فعلی تا زمان آمده شدن محل جدید با راعایت موازین زیست محیطی انجام می‌شود.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد روند رسیدگی به موضوع انتقال پسماند روی زنجان اظهار کرد: در حال حاضر جلسات مختلفی برای انتقال پسماندهای روی انجام شده و طرح انتقال شده است.

وی تصریح کرد: طبیعتا باید بعد از اینکه زیرساخت‌های لازم در محل جدید فراهم شد انتقال پسماند انجام شود و به مجموعه‌ای که در محل قبلی وجود دارد الزاماتی را برای آنها تعیین شده که باید این الزامات را رعایت کنند تا آسیب‌های زیست محیطی کاهش یابد.

فرماندار زنجان با تاکید براینکه باید اقدامات لازم پوششی موازین زیست محیطی انجام شود تا در برابر جریانات هوا پراکنش کمتری داشته باشد ادامه داد: این ضوابط برای واحدها ابلاغ شده و پیگیر اجرایی شدن مصوبات قطعی در مورد محل فعلی پسماند نیز هستیم.

وی بیان کرد: با رای قوه قضایئه در خصوص مالکیت پسماندها کارگروه مربوطه در سطح استان تشکیل خواهد شد و جانمایی محل جدید نیز انجام شده است از طرفی مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست هم ابلاغ شده و پیمانکار باید اقدامات زیرساختی را آغار کند.

عسگری در مورد اعتراضات برخی از افراد از اهالی در محل جدید انتقال پسماند روی(روستای مرصع) ابراز کرد: مقاومت‌های اجتماعی وجود داشت که دستگاه‌های متولی با پیگیری مستمر موضوع و رسیدگی آن اقدام کردند ولی همچنان احساس می‌شود برخی از افراد که تخصص در این حوزه ندارند نگرانی‌هایی را برای مردم منطقه ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های متولی در این خصوص در حال رایزنی هستند و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند و با کسانی که با اهدافی به غیر از موارد زیست محیطی و با انگیزه‌های دیگری در حال تحریک مردم هستند قطعا برخورد لازم انجام می‌شود.

فرماندار زنجان ابراز کرد: تعدادی از این عوامل شناسایی و بازداشت شدند و  توسط دستگاه قضایی برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه نگهداری پسماند‌ها روی و یا هر پسماند دیگری باید با رعایت مسائل زیست محیطی انجام شود بیان کرد: شرایط دپو پسماند در شهرک روی زنجان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و در محل جدید همه شرایط زیست محیطی باید رعایت شود.

عسگری بیان کرد: تا زمانی که محل جدید زیرساخت‌های زیست محیطی را فراهم نکند امکان انتقال فراهم نخواهد بود و شرکت مجری طرح انتقال نیز در حال پیگیری ایجاد زیرساخت در محل جدید است تا عملیات انتقال انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ واحدی از کارخانه های روی تعطیل نشده است افزود: هشدارهایی برای رعایت برخی موارد زیست محیطی در محل فعلی پسماند داده شده و تا زمانی که سایت جدید راه اندازی شود دپو در محل فعلی با رعایت ضوابط زیست محیطی انجام می شود.

وی گفت: در یک مقطعی دپو در محل فعلی ممنوع شد اما با انجام رایززنی پذیرش تا زمان آماده شدن محل جدید انجام می‌شود. //ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر