logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۵۸۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس رسانه:

دشمن تلاش می‌کند گسترش بیماری کرونا را به مذهب ربط دهد/ ایران در مقابله با کرونا موفق‌تر از غرب عمل کرده است

دشمن-تلاش-می‌کند-گسترش-بیماری-کرونا-را-به-مذهب-ربط-دهد-ایران-در-مقابله-با-کرونا-موفق‌تر-از-غرب-عمل-کرده-است

کارشناس رسانه گفت: دشمن امروز در بحث مذهب وارد شده و به دنبال ایجاد عملیات روانی در این زمینه بوده و تلاش می‌کند گسترش بیماری کرونا را به مذهب و مذهبیون ربط دهد.

جاوید حاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امروزه در جهان رسانه‌ای شده زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها توانسته‌اند افکار عمومی را هدایت کرده و فرهنگ را به دست بگیرند.

وی با بیان اینکه امروزه چند کشور انحصار طلب رسانه را در کل جهان در دست دارند، افزود: این کشورها با استفاده از روش‌ها و ترفندهای مختلف اخباری که برخلاف نظر آنها است را از تیتر روزنامه‌های جهان حذف می‌کنند.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: چنین رسانه‌هایی با استفاده از نظریه برجسته‌سازی با امکانات گسترده خود اقدام به برجسته‌سازی اخبار مورد نظر خود می‌کنند.

حاتمی ادامه داد: در حال حاضر غول رسانه‌ای جهان در اختیار سه کشور از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس بوده در موضوعات مختلف ورود یافته و اخبار را هدایت می‌کنند.

وی گفت: چنین رسانه‌هایی با استفاده از روش‌های امنیت روانی موضوعات کوچک ایران را برای ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه، بدبین کردن مردم نسبت به عملکرد و صداقت مسئولان و زیر سئوال بردن آمارهای اعلامی از سوی مسئولان در خصوص موضوعات مختلف را برجسته‌سازی می‌کنند.

کارشناس رسانه با بیان اینکه رسانه‌های انحصار طلب امروز در بحث کرونا وارد شده و سعی می‌کنند تا ایران را کشوری ضعیف و عقب مانده با مدیریت نامطلوب نشان دهند، افزود: اما عملکرد مسئولان و مدیریت هوشمندانه خلاف این موضوع را ثابت کرد.

حاتمی دو قطبی سازی را یکی از برنامه‌های مهم دشمنان در خصوص نارکارآمد نشان دادن نظام اسلامی برشمرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه غول رسانه‌ای غرب از این روش به ویژه در بحث گرانی بنزین و اغتشاشات بسیار استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن امروز در بحث مذهب وارد شده و به دنبال ایجاد عملیات روانی در این زمینه بوده و تلاش می‌کند گسترش بیماری کرونا را به مذهب و مذهبیون ربط دهد.

کارشناس رسانه گفت: این بار رسانه‌های انحصاری مذهب و مذهبیون را در مقابل سلامت جامعه قرار داده و تلاش می‌کنند تا مذهب و مذهبیون را عامل ایجاد دردسر و گسترش ویروس کرونا معرفی کنند در حالی که اقدامات اخیر در لیسیدن اماکن مقدسه توسط پیاده نظام این کشورها در ایران اتفاق افتاد.

حاتمی با بیان اینکه انقلابی‌ها  و بچه مذهبی‌ها از دستورات پزشکی مسئولان و پزشکان تخطی نمی‌کنند، افزود: مردم باید متوجه کنند که دشمن به دنبال استفاده از روش‌های عملیات روانی برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است.

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند اگر کارهای خوب نظام اسلامی رسانه‌ای شده و عملکرد موفق به صورت حرفه‌ای بیان شود، کافی است.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: عملکرد نظام اسلامی در زمینه مقابله با ویروس کرونا در مقایسه با بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا و غرب از جمله آمریکا و انگلستان بسیار موفقیت آمیز بوده و زیرساخت‌های بهداشتی موجب کنترل مطلوب در این زمینه شده است.

حاتمی بیان داشت: با وجود اقدامات مطلوب انجام شده عملیات روانی دشمن طوری نشان می‌دهد که انگار ایران کنترل خوبی در این زمینه نداشته است.

وی افزود: ضروری است رسانه‌های کشور به طور صادقانه و با دقت و روش‌های حرفه‌ای عملکرد نظام اسلامی را به خوبی معرفی کنند.

حاتمی با اشاره به ضعف‌های سواد رسانه‌ای در کشور، گفت: بجز بسیج نهاد دیگری در زمینه ارتقای سواد رسانه‌ای برنامه‌ای ارائه نکرده است که ضروری است برای مقابله با توطئه‌های دشمنان سواد رسانه‌ای افزایش یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر