logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۵۸۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل دینی:

روزه گرفتن موجب نزدیکی به خداوند متعال می‌شود/ رسانه‌های بیگانه به دنبال تضعیف جایگاه شیعه هستند

روزه-گرفتن-موجب-نزدیکی-به-خداوند-متعال-می‌شود-رسانه‌های-بیگانه-به-دنبال-تضعیف-جایگاه-شیعه-هستند

کارشناس مسائل دینی گفت: روزه گرفتن موجب نزدیکی به خداوند متعال شده و یکی از مولفه‌های تقوای الهی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان سفره‌ای به پهنای عالم برای بندگان می‌گسترداند چرا که این ماه، ماه بندگی خداوند متعال، ماه رحمت، برکت و مغفرت الهی محسوب می‌شود.

وی افزود: امسال فصل بندگی خداوند متعال به دلیل شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است و به همین دلیل برخی از برنامه‌ها و مناسک و مراکز دینی از جمله مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها تعطیل شد.

 این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه بیماری کرونا مردم دنیا را خانه نشین کرده است، افزود: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان شبهاتی در فضای مجازی در خصوص روزه گرفتن یا نگرفتن در این شرایط مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه روزه ماه رمضان یک فریضه و واجب دینی بوده و تنها نظر فقها در این زمینه قابل اعتنا است، افزود: همه مراجع و دفتر مقام معظم رهبری نیز به صورت کارشناسی به این موضوع پاسخ داده‌اند.

وی گفت: برخی از معاندین دین و تشیع ساکت ننشسته و برخی از رسانه‌ها با شانتاژ خبری سعی دارند بیماری کرونا را علتی برای عدم روزه داری اعلام کنند.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: با توجه به نظر فقها و مراجع تقلید روزه گرفتن برای افرادی که در حال حاضر گرفتار بیماری کرونا بوده و برای بهبود خود نیازمند غذا و دارو هستند، واجب نیست.

حجت‌الاسلام ناصر تصریح کرد: برهمین اساس روزه بر بیماران بهبود یافته و افراد سالم واجب بوده و تبلیغ عدم روزه داری قابل قبول نیست چرا که بحث بیماری کرونا با روزه ماه رمضان منافاتی ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه به دنبال تضعیف جایگاه شیعیان بوده و از هر روشی برای عملیاتی کردن راهبردهای خود استفاده می‌کنند، افزود: از نظر علما و فقها افراد با صرف سحری خوب و افطاری و تامین مواد مورد نیاز بدن با رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در این ماه روزه بگیرند.

این کارشناس ادامه داد: برای افراد بالای 60 سال نیز از سوی فقها  مراجع تقلید دستوراتی ارائه شده است که بر اساس آن عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر تصریح کرد: روزه واجب و امر الهی است و با وضعیت کنونی از نظر علما و بزرگان دین گرفتن روزه با این بیماری منافاتی ندارد.

وی گفت: روزه گرفتن موجب نزدیکی به خداوند متعال شده و یکی از مولفه‌های تقوای الهی محسوب می‌شود هر چه انسان به خداوند متعال نزدیک شود دعایش مستجاب می‌‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر