logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۵۸۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

فعالیت آستان 6 امامزاده در استان زنجان در راستای تولید ماسک/ فعالیت 2500 نفر در راستای ضد عفونی معابر عمومی

فعالیت-آستان-6-امامزاده-در-استان-زنجان-در-راستای-تولید-ماسک-فعالیت-2500-نفر-در-راستای-ضد-عفونی-معابر-عمومی

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: آستان مقدس 6 امام زاده در استان زنجان به صورت مستقیم در حال تولید ماسک هستند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام سید موسی موسوی امشب در نشست خبری با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف استان زنجان در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: برای قطع زنجیره انتقال این بیماری آستان امازادگان و مساجد استان زنجان قبل از عید تعطیل شد و همچنان این اماکن تعطیل هستند.

وی با اشاره به اعتراض برخی از مردم در پی تعطیلی اماکن مذهبی، ابراز کرد: این امر به نفع مردم است و ما برای سلامتی مردم این کار را انجام دادیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی ادره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه علی رغم تعطیلی اماکن مذهبی استان هنوز فعالیت در راستای مقابله با ویروس کرونا در این اماکن وجود دارد، تصریح کرد: در مساجد و آستان مقدس امامزدگان دوخت ماسک و گان و اعزام جهادگران برای ضد عفونی معابر عمومی انجام می شود.

وی با بیان اینکه دو هزار و 500 نفر از هیئت امنای استان زنجان درگیر ضد عفونی معابر و اماکن عمومی و مذهبی هستند، عنوان کرد: 6 آستان مقدس امام زادگان استان به صورت مستیم با دوخت ماسک و گان درگیر هستند.

موسوی با بیان اینکه تالار احسان شهرستان خدابنده که در حال بهره برداری بود به عنوان نقاهتگان برای بیماران کرونایی تجهیز شد، افزود: تا به امروز 520 میلیون تومان در راستای ضدعفونی و خرید بسته های حمایتی از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه هزینه شده است.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از مشاغل و آسیب دیدن بخشی از مردم در این جریان، ابراز کرد: در یکی از شهرستان ها برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری در پی انتشار ویروس کرونا بیش از 140 کارت هدیه 200 هزار تومانی به خانواده هایی که مشاغل خود را از دست داده بودند اهدا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی ادره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به طرح نسیم انتظار تصریح کرد: در روز نیمه شعبان 150 کاروان شادی در استان در محله ها حضور پیدا کرد و به اجرای برنامه پرداخت.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سخنرانی در فضای مجازی برای هم استانی ها انجام خواهد شد عنوان کرد: اجرای کاروان شادی در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در دستور کار قرار دارد.

موسوی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: برای جوایز این مسابقه 10 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه هایی که سال های گذشته در ماه مبارک رمضان انجام می شد امسال نیز اجرا می شود ابراز کرد: البته امسال مردم در این برنامه ها حضور ندارند و برنامه ها از طریق فضای مجازی و صدا و سیما پخش می شود.

اسماعیل رحمانی نیز با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در زنجان، گفت: دو هزار و 469 نفر تا به امروز به این بیماری در زنجان مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه 307 بیمار کرونای اکنون در سراسر استان در حال دریافت خدمات بستری از بیمارستان های استان هستند ابراز کرد: 691 نفر از بیماران کرونایی در زنجان از بیمارستان ها مرخص شده اند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مبتلا شدن 10 نفر از هم استانی ها به کرونا ویروس طی 24 ساعت گذشته تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی استان زنجان به 875 نفر رسید.

وی بیان کرد: تا به امروز 89 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست داده اند

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر