logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۵۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

گلایه سفیر ایران در چین از اظهارات برخی مسوولان

گلایه-سفیر-ایران-در-چین-از-اظهارات-برخی-مسوولان

به گزارش موج رسا; مسعود اسداللهی در کانال تلگرامی خود نوشت: "در مورد تبعات اظهارنظر آقای جهانپور سخنگوی محترم وزارت بهداشت و درمان، من هم به عنوان یک ایرانی راضی به خدشه دار شدن جایگاه ایشان به عنوان یک مقام رسمی نیستم و از راهی که بلدم در اینجا اقدام کردم ولی واقعیت قضیه این است که اظهارات ایشان و موج سواری فرصت طلبان، احساسات عمومی مردم چین را جریحه دار کرد. مردمی که آنقدر به سفارت ایران اطمینان و اعتماد داشتند(البته با کار سنگینی که طی این مدت همکاران من در بخش دیپلماسی عمومی انجام داده بودند) که با یک فراخوان ما ظرف کمتر از 24 ساعت حدود یک میلیون یورو به حساب سفارت واریز کرده بودند و اگر ما به دلیل برخی ملاحظات اعلام پایان جمع اوری نمی کردیم، به چند میلیون یورو می رسید .

اکنون طی این چند روز کار به جایی رسیده که در فضای مجازی ناسزا می گویند. این اظهار نظر نسنجیده چه سودی برای ما داشت. در داخل باعث افزایش تنش مردمی، در محل ماموریت یاس و دلسردی مردمی، و در سطح دولتی شک و تردید و یا حتی بهانه برای تعلل در اجرای برخی توافقات خواهد شد. شاید اطلاع داشته باشید که در هفته چندین هواپیمای غول پیکر نیازهای اساسی ایران را از چین به ایران منتقل می کند. از آن کالاهایی که وزارت صمت ما با افتخار اعلام می کند ظرف 48 ساعت تامین و وارد کشور شده است.

امروز  یکی از این پروازها دچار مشکل مجوز پرواز شد و کار به جایی رسید که پرواز لغو شود ولی پیغام از مقامات عالی رسید که هر جوری شده مشکل را حل کنید، چون به این کالاها نیاز است. ما هم دندمون نرم هر جوری بود ساعتی پیش مجوز را گرفتیم و پرواز انجام شد. دوستانی که خیلی رومانتیک و قانونمند بر اساس اصول پذیرفته شده از جمله اصل عمل متقابل و ... روابط با چین را تحلیل می کنند، لطفاً  نگاهی واقع بینانه به روابط ما با چین داشته باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر