logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۵۷۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد؛

تولید بیش از 600 اثر در خصوص کرونا ویروس توسط هنرمندان و نویسندگان استان زنجان

تولید-بیش-از-600-اثر-در-خصوص-کرونا-ویروس-توسط-هنرمندان-و-نویسندگان-استان-زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خصوص کرونا ویروس از تولید بیش از 600 اثر در خصوص کرونا ویروس توسط هنرمندان و نویسندگان استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی در نشست خبری با بیان اینکه تحریم ها حوزه فرهنگ و هنر را نمی تواند دربر بگیرد، اظهار کرد: تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور وجود دارد شامل همه مسائل به جز حوزه هنر و فرهنگ شده است و در جشنواره سلامت دانشگاه علوم پزشکی از 72 کشور اثر به این جشنواره ارسال شده  بود

وی با بیان اینکه در دوران پساکرونا یکی از مهم ترین وظایف بر عهده مجموعه های متولی فرهنگ گذاشته خواهد شد، ابراز کرد: در ایام انتشار کرونا ویروس در استان بیش از 400 اثر و مطلب از اصحاب فرهنگ، شعرا، نویسندگان و...، و حدود 200 اثر از هنرمندان شامل تمامی حوزه های هنر برای رعایت توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن منتشر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کرونا و پدیده های از این نوع را نباید فقط از ناحیه بد مورد تحلیل قرار داد، تصریح کرد: ضمن مشکلاتی که به وجود آمده است یکی از اثرات مثبت این ویروس این است که کل دنیا مجبور شدن به این نتیجه برسد که سبک زندگی بعد از اختراع اینترنت باید به شکل دیگری باشد و بیشترین درگیری را بخش آموزش کشور داشت و یکی از زیربنایی ترین جا هایی که فرهنگ را شکل می دهد مراکز آموزشی است.

کرباسی با اشاره به احصا ضرر و زیان هایی که به اصحاب فرهنگ و هنر در حین تعطیلی آموزشگاه ها و هنرستان ها صورت گرفته است، افزود: معمولا گروه های موسیقی و نمایش دم عید  درآمد خوبی دارند و پیگیری می شود تا حداقل ضررو زیان این هنرمندان جبران شود.

وی با اشاره به اقدمات وزارت فرهنگ در راستای ترویج کتابخوانی، ابراز کرد: دانلود کتاب های اینترنتی که قبلا به صورت پولی بود بدون هزینه برای هم وطنان میسر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در ایام عید به وزیر در فضای مجازی اعلام کردم اکنون همه ما در گیر این هستیم که در خانه بمانیم، خواهش دارم که مد نظر داشته باشید که اصحاب فرهنگ و هنر، روزنامه نگاران و تمامی افرادی که از ناحیه هنر تامین معاش می کنند درآمد ثابت ندارند و باید اقدامی انجام شود، افزود: در پیش نهادی به وزیر اعلام شد حداقل هنرمندانی که در صندوق هنرمندان عضو هستند مشمول این کمک ها شوند یا اعتباری برای این امر در اختیار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها قرار گیرد یا حداقل کمک هایی به هنرمندان با معرفی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها صورت گیرد.

اسماعیل رحمانی  با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در زنجان، اظهار کرد: دو هزار و 340 نفر تا به امروز به این بیماری در زنجان مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه 306 بیمار کرونای اکنو ن در سراسر استان در حال دریافت خدمات بستری از بیمارستان های استان هستند ابراز کرد: 653 نفر از بیماران کرونایی در زنجان از بیمارستان ها مرخص شده اند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مبتلا شدن 13 نفر از هم استانی ها به کرونا ویروس طی 24 ساعت گذشته تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی استان زنجان به 846 نفر رسید.

وی بیان کرد: تا به امروز 84 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست داده اند

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر