logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۵۷۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

طرح کمک مومنانه در روستاهای محروم استان زنجان اجرا می‌شود

طرح-کمک-مومنانه-در-روستاهای-محروم-استان-زنجان-اجرا-می‌شود

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: طرح کمک مومنانه در راستای منویات مقام معظم رهبری در روستاهای محروم استان زنجان اجرا می‌شود.

فرشاد پیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت قرارگاه پیشرفت آبادانی در مبارزه با بیماری کرونا در مناطق محروم و روستایی استان زنجان اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت آبادانی در راستای هم افزایی در حوزه مبارزه با کرونا گام برداشت و برای مردم در مناطق محروم استان خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها در دهستان‌ ناحیه زنجان، ماهشنان و خدابنده انجام می‌شود تصریح کرد: سه دهستان شیوانات خدابنده، اوریاد پری ماهنشان، قره پشتلو زنجان خدمات رسانی می‌شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیان کرد: فعالیت‌های ما در 5 محور فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت، اشتغال و معیشت، عمران زیرساخت و سلامت است.

وی با تاکید براینکه در راستای مقابله با کرونا اقدامات آگاه سازی در سطح این نواحی انجام می‌شود بیان کرد: این اقدامات از طریق 18 روحانی که به صورت ثابت در این مناطق مستقر هستند انجام می‌شود.

پیری با بیان اینکه اطلاع رسانی برای شرکت روستاییان در طرح عمومی غربالری انجام شد بیان کرد: اطلاع رسانی در خصوص راه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از دیگر اقداماتی است که در سطح روستاها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش نحوه مقابله با شیوع بیماری کرونا به روش چهره به چهره و همچنین با استفاده از بستر فضای مجازی انجام می‌شود بیان کرد: عملیات ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی با همکاری مردم در سطح روستاها انجام می‌شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از توزیع اقلام بهداشتی در بین روستاییان خبرداد و افزود: در کنار این اقدامات تهیه و توزیع ارزاق غذایی در خانوارهای که در اثر بیماری کرونا آسیب دیدند نیز از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خیرین نیز در این اقدام حضور موثری داشتند عنوان کرد: توزیع 10 هزار عدد ماسک و خرید تب سنج به منظور کنترل تردد‌ها در دهستان اوریاد نیز اقدام شده است.

پیری ابراز کرد: روستاهایی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان در آنها فعالیت دارند جزو روستاهای محروم استان زنجان بوده و اغلب این روستاها دور افتاده هستند.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه تا به امروز گزارشی در این سه دهستان فوت ناشی از بیماری کرونا اعلام نشده است ابراز کرد: اهالی روستاها موضوع کرونا را جدی گرفتند و موارد بهداشتی را رعایت کردند و تا به امروز در این روستاها مشکلی به لحاظ بیماری کرونا گزارش نشده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر