logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۵۷۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

عرضه‌های اولیه جدید بورس سبب افزایش عمق بازار می‌شود/ دلالی صرف مهمترین مشکل بازار بورس

عرضه‌های-اولیه-جدید-بورس-سبب-افزایش-عمق-بازار-می‌شود-دلالی-صرف-مهمترین-مشکل-بازار-بورس-

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: عرضه‌های جدید بورس موجب افزایش عمق بازار شده و آثار مطلوبی در صورت ادامه خواهد داشت.

 حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;اظهار داشت: عرضه سهام در بورس نیاز به مقدماتی دارد که باید شرکت‌هایی که اجازه ورود به بورس را پیدا می‌کنند، به این مقدمات توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه عرضه‌های جدید بورس موجب افزایش عمق بازار سهام می‌شود، افزود: هر چه قدر شرکت‌ها در بورس فعال باشند، مفید خواهد بود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: شرکت‌هایی که 10 درصد سهام خود را عرضه می‌کنند، مالکیت خود را از دست نداده و هیچ‌کس نمی‌تواند به میز و کرسی هئیت مدیره رسیده و خصوصی سازی واقعی اتفاق بیفتد.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه زمانی بخش خصوصی مالکیت را کسب می‌کند که به عنوان هئیت مدیره باشد، ادامه داد: وقتی هئیت مدیره‌ای تشکیل نمی‌شود این موضوع محقق نمی‌شود.

 محمودی اصل بیان داشت: همچنین هنگامی که سهم بخش خصوصی بیش از 51 درصد نباشد مدیریت دولتی و شبه دولتی بوده علیرغم مزایای عرضه جدید، معایبی نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در عرضه سهام در بازار باید به سمت خصوصی سازی حرکت کرد، افزود: مردم برای دریافت سود به سمت بازار سهام می‌آیند و علایق معنوی در این زمینه مطرح نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: باید دید اگر روند بازار متعادل باشد آیا سهامداران در آن می‌مانند و یا بقیه سهام به بازار تزریق می‌شود یا نه؟.

محمودی اصل گفت: باید به فکر پس از این دوران خوش نیز بوده و باید به سمتی حرکت کنیم که بازار سهام ما سود داشته و همه سهام دار باشند.

وی سود دو درصدی سهام را موجب عدم ثبات این بازار عنوان کرد و گفت: باید کاری کنیم که سهامداران دید بلند مدتی به بازار داشته و دید دلالی صرف بازار را تسخیر نکند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر