logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۵۷۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
منتخب مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی:

نبود اطلاعات شفاف حمایت از واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه می‎کند/ برخی واحدهای صنفی تعطیل شده انتظارات به جایی از دولت دارند

نبود-اطلاعات-شفاف-حمایت-از-واحدهای-تولیدی-را-با-مشکل-مواجه-می‎کند-برخی-واحدهای-صنفی-تعطیل-شده-انتظارات-به-جایی-از-دولت-دارند

منتخب مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نبود اطلاعات شفاف از واحدهای تولیدی و منابع محدود، دولت نمی‌تواند حمایت خوبی از واحدها داشته باشد.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نبود بانک اطلاعاتی خوب و منبع محدود برای حمایت از واحدهای صنفی موجب می شود تا این حمایت‌ها هدفمند انجام نشود.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای صنفی انتظارات به جایی  برای حمایت دولت دارند، خاطرنشان کرد: این واحدها بیشترین آسیب را از تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل شیوع بیماری کرونا محتمل شده‌اند.

منتخب مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای تولیدی و صنفی استان کمترین آسیب را متحمل شده و برخی‌ها نیز در حد متوسط این آسیب را تجربه کرده‌اند که باید میزان حمایت از این اصناف به تناسب آسیب‌های وارد آمده از سوی دولت باشد.

طاهری ادامه داد: تا زمانی که شفافیت اطلاعاتی برای حاکمیت به عنوان بانک اطلاعاتی خوب و قوی فراهم نشود، حمایت از واحدهای تولیدی و صنفی نیز همچون طرح هدفمندی یارانه‌ها عقیم مانده و یا قدرت اجرایی خوبی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هدفمندی یارانه‌ها نیز مشکلاتی به دلیل نبود بانک اطلاعاتی قوی وجود داشت، گفت: برخی از ثروتمندان هنوز هم یارانه دریافت می‌کنند در حالی که برخی اقشار آسیب پذیر جامعه از آن بی‌نصیب هستند.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی و صنفی نیز متاسفانه زیرساخت لازم فراهم نشده است، افزود: باید بررسی شود که کدام واحدها بیشترین آسیب را متحمل شده و کدام واحدها کمتر ضرر دیده‌اند تا بتوان حمایت درستی انجام داد.

طاهری گفت: با اطلاعات فله‌ای موجود و وجود منبع محدود 75 هزار میلیارد تومانی دولت نمی‌تواند این مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی در این ایام فعالیت داشته و آسیبی را متحمل نشده‌اند، گفت: برخی واحدها نیز اگر چه بالاجبار تعطیل بوده اند اما اسفند و فروردین پیک فعالیت آنها نبوده و کمترین آسیب را دیده‌اند.

این نماینده گفت: به صورت مصداقی باید واحدهای صنفی بررسی شود و واحدهایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند بیشتر حمایت شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر