logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۵۷۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
اردوهای جهادی دانشجویی اینار برای تامین سلامت؛

جهاد با کرونا با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های زنجان/ مسائلی که دانشجویان بسیجی به مسئولان زنجانی گوشزد کردند

جهاد-با-کرونا-با-حضور-دانشجویان-بسیجی-دانشگاه‌های-زنجان-مسائلی-که-دانشجویان-بسیجی-به-مسئولان-زنجانی-گوشزد-کردند

به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، دانشجویان بسیجی از همان روزهای نخست وارد میدان شده و امروز هم به عنوان بزرگترین قشر بسیج در این عرصه حضور دارند.

به گزارش موج رسا; دانشجویان بسیجی که همواره در خط مقدم خدمات رسانی به مردم مناطق محروم استان زنجان در قالب اردوهای جهادی بودند، این بار برای مقابله با ویروس کرونا در خط مقدم قرار گرفته و با توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی مردم این مناطق را یاری می‌رسانند.

گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی پای کار بوده و نسبت به ضد عفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌های شهر اقدام می‌کنند، این گروه‌ها همچنان دست به کار تولید ماسک و لوازم مورد نیاز کادر درمانی کرده و آموزش‍‌های بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند. 

دانشجویان بسیجی در رزمایش همدلی نیز نقش پرر نگی داشته و اقدامات میدانی و جهادی خود را برای دستگیری از محرومان انجام می‌دهند.

توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی در بین مردم حاشیه شهرهای استان، شرکت در مرحله اول و دوم طرح پایش سلامت و همراهی با مراکز بهداشت استان، پاسخ به سئوالات مردم در قالب سامانه 4030 و تشکیل مجمع گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان زنجان از اقدامات ارزشمندی دانشجویان بسیجی در زنجان محسوب می‌شود.

بسیج دانشجویی استان زنجان ضمن انجام فعالیت‌های جهادی در زمینه آگاه سازی مسئولان نیز فعالیت داشته و با نامه‌های متعدد از جمله نامه به استاندار زنجان برای تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها، نامه به وزیر اطلاعات سپاه برای رصد دقیق بازار و شناسایی محتکران، نامه به رئیس جمهور برای اتخاذ تصمیمات قاطع و سریع برای قرنطینه، نامه سرگشاده به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به بی‌تفاوتی آنان به مشکلات مردم، نامه به ریاست دانشگاه علوم پزشکی و مطرح کردن برخی مشکلات بیمارستان‌های استان و استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به نیازمندان مسائل و مشکلات استان را گوشزد کرده است.

 معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: برنامه‌های بسیج دانشجویی از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در استان آغاز شده و در زمینه توزیع مواد بهداشتی و ضد عفونی معابر اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی از توزیع بیش از 2 هزار بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای زنجان، خرم‌دره، ابهر و سلطانیه خبر داد و گفت: 280 بسته غذایی نیز در شهر زنجان توزیع شده است.

این مسئول با اشاره به توزیع 400 بسته غذایی در شهرهای ابهر و خرم‌دره، بیان داشت: 600 شیلد از سوی دانشجویان بسیجی تولید و تا کنون 520 شیلد به دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده است.

معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه دانشجویان خواهر در مراکز بهداشتی در دو مرحله غربالگری حضور داشتند، افزود: 12 گروه‌ جهادی دانشجویی برای مقابله با ویروس کرونا در خط مقدم فعالیت می‌کنند.

نصیری ادامه داد: به صورت روزانه 50 نفر از دانشجویان بسیجی خواهر و برادر در فعالیت‌های مقابله با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر