logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۵۷۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

توسعه صنعت برق برای جهش تولید در زنجان ضرورت دارد/ به دنبال صنایعی نرویم که منابع آن در استان نیست

توسعه-صنعت-برق-برای-جهش-تولید-در-زنجان-ضرورت-دارد-به-دنبال-صنایعی-نرویم-که-منابع-آن-در-استان-نیست

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به شعار سال گفت: جهش تولید به معنی راه اندازی صنایعی نیست که منابع آن در استان وجود ندارد.

داود مرادخانی در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; با بیان اینگه اگر بخواهیم کل جهش تولید را یک اکوسیستم تعریف کنیم و اگر اعضا و ارکان آن اکو سیستم درست عمل کنند جهش تولید محقق خواهد شد، اظهار کرد: جهش تولید یک مجموعه ای از اقدامات را پوشش می دهد که بانک، شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و .... را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش ما بر این بوده است که در این اکوسیستم جهش تولید، ارزش آفرینی کنیم و سهم خودمان را ادا کنیم، ابراز کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که پارک علم و فناوری و ارکان پارک علم و فناوری یک اکوسیستمی است که بین نخبگان و افرادی که توانایی کسب و کار دارند و جامعه و  صنعت است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه افرادی که فارغ التحصیل هستند، دانش و توانمندی دارند و ما وظیفه داریم که آن دانش و توانمندی را تبدیل به کسب و کار و محصول کنیم تا به دست مردم برسد، تصریح کرد: بعد از ما سازمان ها بالا دستی و پایین دستی وجود دارند که در این راستا قدم بر می دارند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد فکر می کنند که سازمان صنعت و معدن و تجارت موازی پارک علم و فناوری کار می کند، عنوان کرد: این موضوع درست نیست و در واقع سازمان صنعت، معدن و تجارت حلقه بعد از ما است.

مرادخانی بیان کرد: ما دانش فنی را تبدیل به محصول، تکنولوژی و کسب تبدیل می کینم و در این زمان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بقیه سازمان ها باید بیایند از این محصولات، تکنولوژی و کسب و کار استفاده کنند و این ها را توسعه بدهند تا این محصولات به سبد زندگی مردم اضافه شود.

وی با اشاره به وظایف پاک و علم و فناوری در راستای جهش تولید، افزود: ما باید نقش آفرینی خود را در جامعه به گونه ای پیش ببریم که همه احاد جامعه اگر بخواهند کسب و کار راه اندازی کنند آن ها را پای کار بیاوریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه ما در تمامی شهرستان ها اکوسستم خود را توسعه می دهیم، ابراز کرد: ما به دنبال توسعه تخصصی هستیم و استان ما مهد برق، سرب و روی، کشاورزی، برخی از صنایع دستی ویژه است.

وی بیان کرد: ما به جای رفتن به دنبال پتروشیمی و پالایشگاه و فراوری نفت در زنجان اگر بتوانیم صنعت برق را درست توسعه بدهیم و فارغ التحصیلان و ذی نفعان را به سمت توسعه بیشتر صنعت برق سوق بدهیم می توانیم در خصوص جهش تولید درست برنامه ریزی کنیم.

مرادخانی با بیان اینکه ممکن است برخی از افراد فکر کنند جهش تولید یعنی تولید برخی از محصولاتی که منابع آن ها در زنجان موجود نیست، تصریح کرد: زمانی که ما زیر ساخت های خوبی در صنعت برق و... داریم چرا باید این کار را بکنیم.

وی با بیان اینکه ما باید دانشگاه را به حرکت درآوریم و تعامل خوبی با دانشگاه داشته باشیم چرا که ورودی نیروی انسانی پارک علم و فناوری از فارغ التحصیلان دانشگاهی است، عنوان کرد: ما باید با صنایع بزرگ استان ارتباط خوبی داشته باشیم چرا که خروجی های پارک علم و فناوری باید خود را در صنعت و جامعه نشان بدهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان بیان کرد: ما در راستای جهش تولید در تلاش هستیم که یک نگاه کلان داشته باشیم و به صورت تخصصی، محلی و جهانی هر جا که نیاز باشد نقش آفرینی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات پارک علم و فناوری استان زنجان در راستای مقابله با ویروس کرونا، ابراز کرد: تولید انواع ضد عفونی کننده ها، ماسک، شیلد، و تولید کیت تشخیص کرونا، راه اندازی خرید ها اینترنتی و... در این مدت که همه دستگاه ها تعطیل بودند از اول سال در جهش تولید نقش داشته ایم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر