logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۵۷۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

آغاز پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان از خرداد ماه امسال/ شرکت‌های تخصصی صادرات در زنجان وجود ندارد

آغاز-پروژه‌های-سرمایه‌گذاری-استان-زنجان-از-خرداد-ماه-امسال-شرکت‌های-تخصصی-صادرات-در-زنجان-وجود-ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان: امسال با توجه به شعار جهش تولید پروژه‌های خوبی از خردادماه آغاز می‌شود.

 امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید در اولین روز کاری ستاد جهش تولید در اداره کل میراث فرهنگی زنجان تشکیل شد.

وی افزود: برنامه‌های امسال در قالب جهش تولید آماده‌سازی شده و با کار کارشناسی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی با محوریت گردگشگری و صنایع دستی در استان اجرا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته رونق تولید موجب شد تا صنایع دستی رونق خوبی داشته و یک هزار و 29 مجوز برای صنایع دستی صادر شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در حوزه گردشگری پروژه‌های سرمایه‌گذاری خوبی برای بخش خصوصی تعریف شده است، ادامه داد: امسال با توجه به شعار سال پروژه‌های خوبی افتتاح از خردادماه آغاز می‌شود.

ارجمند خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری گردشگری در زمینه احداث  هتل، هتل آپارتمان مجتمع‌های بین راهی، فضاهای اقامتی و مجموعه‌های سنتی و بوم‌گردی امسال آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در خصوص صنایع دستی با استفاده از تجربه سال گذشته تعریف شده است، افزود: یکی از این محورها تسهیل و کوتاه سازی فرآیند صدور مجوز برای صنایع دستی استان است.

این مسئول محور دوم عملیاتی شدن شعار سال را کمک به آموزش نیروهای ماهر عنوان کرد و افزود: امسال در صنایع دستی به ویژه رشته‌های شاخص از جمله مس، چاقو، ملیله، انگشتر سازی که استان زنجان رتبه اول را داراست بر مقوله آموزش تمرکز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان توجه به طراحی محصولات صنایع دستی را موجب تنوع محصولات و افزایش تولید و فروش عنوان کرد و گفت: برای تحقق شار سال موانع مالیاتی بر سر راه تولید کنندگان صنایع دستی برطرف می‌شود.

ارجمند کمبود مواد اولیه را در حوزه صنایع دستی چاقو، مس و ملیله را از مشکلات سال گذشته صنایع استان برشمرد و گفت: امسال این کمبود جبران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته صنعتگران استان در حوزه توزیع و فروش با مشکل مواجه بودند که امسال با بازاریابی لازم این مشکل حل می‌شود.

این مسئول گفت: نوسان قیمت یکی از مشکلات صنایع دستی استان در سال گذشته بود که امسال با برنامه‌ریزی و کمک‌های دولتی و تسهیلات بلاعوض تلاش می‌شود برخی از این مشکلات حل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از دایر کردن فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دایمی و موقت برای جهش تولید خبرداد و گفت: صنعتگر در این نمایشگاه‌ها بدون واسطه تولیدات خود را به فروش می‌رساند.

ارجمند گفت: با برنامه‎ریزی‌های انجام شده به صورت چرخشی هنرمندان و صنعتگران استان امسال در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی شرکت می‌کنند.

وی نبود شرکت‌های تخصصی صادرات صنعتگری را از مشکلات صنعتگران استان برشمرد و گفت: سال گذشته با اتاق بازرگانی استان  صحبت‌هایی انجام شد و امسال نیز پیگیری می‌شود تا موانع فروش رفع شده و صادرات موجب جهش تولید شود.

این مسئول نبود بسته‌بندی و تنوع و طراحی جدید را از دیگر مشکلات صنایع دستی استان برشمرد و افزود: راه‌اندازی فروشگاه‌های الکترونیکی و اینترنتی برای صنایع دستی موجب جهش تولید می‌شود.

وی گفت: صنعتگران استان زنجان در زمینه بیمه نیز با مشکلاتی مواجه هستند که تلاش می‌شود و امسال این مشکل حل شود.

این مسئول محور دوم تحقق شعار سال را حوزه گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه گردشگری تلاش می‌شود ابتدا بازاریابی و تبلیغات انجام شده و سپس به مراکز و خدمات و تاسیسات گردشگری نیز توجه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان حضور مستمر در نمایشگاه‌های ملی و بین‌الملی و بازارهای هدف را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان مثمر ثمر دانست و افزود: برای معرفی جاذبه‌های تاریخی استان زنجان طراحی و تولید محتوای خاص مورد توجه بوده و از اول سال بر روی تولید کلیپ‌های 60 ثانیه و دو دقیقه‌ای تاکید شده تا بازارهای هدف شناسایی شود.

ارجمند از طراحی و تولید اپلیکیشن به زبان‌های مختلف برای بازارهای هدف خبرداد و گفت: نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای مراکزی که خدمات و تاسیسات گردشگری ارائه می‌دهند از جمله دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی برنامه ریزی شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر