logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۵۷۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

طرح زوج و فرد تا پایان هفته تعیین تکلیف می شود/ زنجان الگوی ساماندهی پویش های مردمی برای سایر استان ها است

طرح-زوج-و-فرد-تا-پایان-هفته-تعیین-تکلیف-می-شود-زنجان-الگوی-ساماندهی-پویش-های-مردمی-برای-سایر-استان-ها-است

فرماندار زنجان با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در زنجان گفت: طرح زوج و فرد تا پایان هفته تعیین تکلیف می شود.

 

به گزارش موج رسا; رضا عسگری امشب در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در شهر زنجان، اظهار کرد: طرح زوج و فرد در شورای ترافیک مطرح شد و دانشگاه علوم پزشکی متقاضی اجرای محدودیت های ترافیکی در شهر زنجان بود که تصمیم براجرای این در  هسته مرکزی شهر گرفته شد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای بازدارندگی ترافیکی در شهر زنجان وجود ندارد ابراز کرد: برای اجرای موفق طرح به زیر ساخت های لازم نیاز است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه این طرح برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی است و اگر ما در این موقعیت منتظر کار کارشناسی می ماندیم زمان اجرای فاصله گذاری اجتماعی را از دست می دادیم تصریح کرد: با توجه به حساسیت های دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این موضوع طرح زوج و فرد در زنجان اجرا می شود و مطالعات کارشناس آن حین انجام طرح صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برای ادامه این طرح دو مسئله ی، مصوبات ملی در خصوص بیماری کرونا و وضعیت این بیماری در زنجان بستگی دارد، عنوان کرد: مقاومت هایی در خصوص اجرای این طرح در زنجان وجود دارد.

عسکری با اشاره به اینکه شرایط کلان شهر ها و به خصوص استان تهران متفاوت است و اگر محدودیت های ترافیکی در تهران اجرا می شد موجب بروز ازدحام در وسایل نقلیه عمومی می شد، افزود: شرایط شهر زنجان با این شهر ها متفاوت است و محدوده ای که برای این کار در نظر گرفته شده است محدوده ای است که تعداد دستگاه های اداری و شرکت ها و خدمات عمومی داخل این محدوده اندک است.

وی با بیان اینکه با توجه به تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی و سیستم اتوبوسرانی شهر زنجان، ابراز کرد: با اجرای طرح زوج و فرد در زنجان هیچ گونه ازدحامی در هسته مرکزی شهر و سیستم حمل و نقل عمومی شکل نخواهد گرفت.

فرماندار زنجان با بیان اینکه در زمانی که اصناف و مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر تعطیل بود به دلیل عادت مردم برای گردش در شهر به این محل ها مراجعه می کردند و ما شاهد ترافیک در این محل ها بودیم، تصریح کرد: در زمان تعطیلی اصناف مردم برای پیاده شدن از ماشین و ویترین گردی وسوسه نمی شدند چراکه اصناف تعطیل بود اما زمانی که اصناف فعال باشد و این عادتی که در شهر شکل گرفته فکر می کنیم در صورت عدم اجرای طرح زوج و فرد شاهد ازدحام جمعیت در هسته مرکزی شهر باشیم.

وی بیان کرد: این طرح تا پایان هفته تعیین تکلیف می شود و در خصوص ادامه طرح در شورای ترافیک تصمیمی گیری می شود.

عسگری با بیان اینکه در مناطقی از شهرستان زنجان که ازدحام جمعیتی بالا بود و مردم از لوازم حفاظت فردی استفاده نمی کردند شیوع بیماری کرونا بیشتر بود عنوان کرد: هیچ نقطه از شهر زنجان در برابر کرونا ویروس امن نیست.

وی با بیان اینکه اگر همراهی مردم و پویش های مردمی نبود کار ها برای مسئولین سخت می شد افزود: کار های مردمی که در زنجان انجام شد در کل کشور سرآمد بود و زنجان برای سایر استان ها یک الگو در مشارکت های مردمی است.

فرماندار زنجان با اشاره به آسیب دیدن برخی از افراد از نظر اقتصادی به دلیل انتشار کرونا ویروس تاکید کرد: دست فروشان، صنوف خدماتی و... در این ایام از نظر اقتصادی آسیب جدی دیده اند و نیاز است به  این افراد توجه جدی شود و رهبری نیز به این موضوع اشاره کرده اند.

وی با اشاره به پویش های مردمی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای مقابله با کرونا ویروس در زنجان عنوان کرد: زمانی که به این پویش اعلام شد که حدود 50 تخت بیمارستانی برای تجهیز در بیمارستان ها نیاز است این پویش 186 تخت بیمارستان در کمتر از 48 ساعت آماده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی زنجان کرد.

عسگری با بیان اینکه ما به گروه های جهادی و پویش های مردمی اعلام نیاز می کردیم و آنها برا اساس نیاز فعالیت می کردند افزود: در زمان اعلام نیاز به ماسک در زنجان 600 هزار ماسک توسط بسیجیان و زنان خانه دار آمده شد.

وی با اشاره به نقاهت گاه های استان و شهر زنجان بیان کرد: در سطح استان 3000 تخت  و در زنجان یک هزار و 170 تخت آماده شده است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر